Üzleti tippek

Fellendítheti a térség fejlődését az M7-es továbbépítése

Aláírta a szerződést a Nemzeti Autópálya Rt. az M7-es autópálya Ordacsehi és Balatonkeresztúr közötti szakaszának megépítésére a Vegyépszer Rt.-vel. A 25,7 km hosszú útszakasz építési költség mintegy 62 milliárd forintot tesz ki.

2006-ig teljes egészében megépül az M7-es autópálya dél-balatoni szakasza, és ezzel jelentősen megnő a térség gazdasági és idegenforgalmi vonzereje. Ezt Bodnár Zoltán, a Nemzeti Autópálya Rt. elnök-vezérigazgatója közölte szerdán Balatonbogláron, amikor aláírta az M7-es autópálya Ordacsehi és Balatonkeresztúr közötti szakaszának megépítésére vonatkozó szerződést a kivitelezést végző Vegyépszer Rt. elnök-igazgatójával.

A 25,7 km hosszú útszakaszra júniusban kapta meg az építési engedélyt a Nemzeti Autópálya Rt., és közbeszerzési pályázaton született döntés a kivitelező cégről. Az Ordacsehi és Balatonkeresztúr között építendő pályaszakaszra 27 hidat, 4 csomópontot terveztek, emellett benzinkutas – komplex, valamint egyszerűsített – pihenőket építenek.

Mintegy 62 milliárd

Tímár Gyula, a Vegyépszer Rt. elnök-vezérigazgatója elmondta: az építési költség mintegy 62 milliárd forintot tesz ki. A munkálatok csatlakoznak a jelenleg folyó Balatonszárszó-Ordacsehi szakasz építéséhez, és meglehetősen nehéz szakmai feladatot ró az építőkre, hiszen több mint 3 millió köbméter földet használnak fel.

Gyenesei István, a Somogy Megyei Közgyűlés elnöke jelentős lépésnek nevezte az M7-es autópálya somogyi szakaszának megépítését, amely – mint mondta – “a megye 17 településének életminőségét is jó irányban befolyásolja”. “Nemcsak az autópálya, hanem az épülő 4 lehajtópálya is lényeges infrastrukturális fejlődést jelenthet az ott élők számára, emellett a 67-es út látrányi-somogytúri elkerülő szakasza is jelentős terhet vesz le a jelenlegi utakról” – hangsúlyozta.

Fellendítheti a térség fejlődését

Kolber István, a Balaton Fejlesztési Tanács elnöke úgy látja: a 2006-ig elkészülő autópályaszakasz turisztikai és gazdasági szempontból is fellendítheti a térség fejlődését, és a horvát tengerpart is rövidebb idő alatt közelíthető meg.

Az autópálya-építés soron következő feladatairól Bodnár Zoltán elnök-vezérigazgató kifejtette: a Kőröshegy-Zamárdi közötti szakasz megépítéséhez novemberben írják ki az közbeszerzési pályázatot, és annak alapján várhatóan márciusban kezdődhetnek a munkálatok.




 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik