Üzleti tippek

Fellendülés a magyar autópiacon

Az év első hat hónapjában piacra dobott új modellek jelentősen lendítettek a személy- és haszonjárművek értékesítésén, a felfutás az ismert márkáknál elérte a 20 százalékot.

Az új és megújult modellek ismét fellendítették az újautó-piacot az első fél évben. A NAPI Gazdaság által megkérdezett 12 márka forgalmazójától származó adatok szerint – e típusok esetében – mintegy 20 százalékkal bővült az új személyautók és 3,5 tonna alatti haszonjárművek eladása.

A Suzuki április végén piacra dobott Ignise például a vártnál jobban fogyott, májusban 2175, júniusban pedig 2100 kelt el belőle, s bár a Magyar Suzuki Rt. többet is el tudott volna adni, nem volt több raktáron. Főként a legjobban felszerelt típusok iránt nagy az érdeklődés – mondta lapunknak Tihanyi Tamás szóvivő. Az esztergomi gyárban készülő Ignis ősztől az európai piacon is megjelenik, ám már most jelentős az érdeklődés e modell iránt. A társaságnál eddig azt tapasztalták, hogy főleg a korábbi Swiftet vagy Vagon R-t cserélik le Ignisre, de azok is szívesen választják a modellt, akik korábban más márkát vásároltak. (Ez utóbbi az új autó vásárlásakor beszámított járműveknél derül ki).

Szintén az új modelleknek is köszönhetően a Renault Hungaria utolérte magát – fogalmazott Maróthy Miklós, a társaság értékesítési és hálózati igazgatója, aki elmondta, hogy a társaság idén az első fél évben a tavalyi 10 százalék körüli piaci részt tudta tartani. (Az első negyedévi adatok még visszaesést mutattak a bázishoz képest, miután arra számítottak, hogy 2003-ban a tavalyi értéken stagnál a piac, de kiderült, hogy főként a kiskategóriás járművek esetében elszaladt az értékesítés). Maróthy elmondta még, hogy az új Megane is beváltotta a hozzá fűzött reményeket, bár a dizájn megosztotta a vevőket, s ezért először el kellett fogadtatni az új külsőt. Az viszont hozzájárul az értékesítés sikeréhez, hogy az új, szokatlan formájú modellnek nincs konkurenciája. Az új Megane új vevőkört teremtett, az autó főként a fiatalok körében kedvelt – jegyezte meg Maróthy.

A Porsche Hungaria is megőrizte tavalyi pozícióját, ami részben szintén az újdonságoknak köszönhető. Ezek között említette Vérten Sándor, a társaság kommunikációs igazgatója az idén januárban piacra dobott, lényegesen megújult Seat Cordobát, a Volksweagen Touran egyterűt, valamint az új Audi A3-ast. A Porsche Hungaria 29,2 százalékos értékesítési növekedésében szerepet játszott még a több mint 180 pontból álló viszonteladói hálózat, illetve az azoknál végrehajtott – például informatikai – fejlesztés.

A Peugeot értékesítését a különböző hirdetések (többek között az 206-os kapcsán most is futó) dobták meg, ezeknek is köszönhetően júniusban rekord eladási adatokról számolt be Bálint Zsófia, a cég kommunikációs vezetője. Mind mondotta, a Peugeot Hungaria tízéves fennállása óta ez volt a legjobb hónap.

Eddig mindössze három magyarországi autó-márkaimportőr jelentette be, hogy a forint gyengülése miatt megnövekedett költségeit áremeléssel ellensúlyozza. A sort megnyitó Porsche Hungaria a beígért 4-10 százalékos áremelést – amely nem érinti a már raktáron lévő gépjárműveket – egyelőre csak részben tartotta be, az Audik ára június elejétől drágult átlag négy százalékkal, a Skodákért pedig július 2-től kell két százalékkal többet fizetni. A Volkswagen (VW) haszonjárművek közül a Caddy és a negyedik generációs Transporter árai maradtak, a nagyobb méretű LT azonban két százalékkal drágább lett. A Seat és a VW személyautók árai egyelőre változatlanok. A Porsche Hungaria legkeresettebb, legjobban fogyó modelljeinek árai egyébként nem változnak. Mindezt Vérten Sándor kommunikációs igazgató azzal magyarázta, hogy az árfolyamváltozás nem okoz akkora kilengéseket, mint amivel a döntést követő pánikhangulat alapján számolni lehetett, így a márkaimportőr csak a szükséges mértékig emel egyes modellek árán. A beígértnél kisebb áremeléshez hozzájárult az is, hogy időközben sikerült az autógyárakkal a magyar vásárlóknak kedvező ártárgyalásokat lefolytatni.

A Nissanokat forgalmazó Summit Motors Hungary Rt. csaknem egy hónapot várt a meggyengült forint miatti áremeléssel, az új árlistát július 2-án tették közzé. A Nissanok árai átlagban három százalékkal növekedtek – mondta lapunknak Molnár Mária, a cég PR- és sajtófőnöke. Ugyancsak egy hónapig volt türelmes a Citroën Hungária Kft., amely július 1-től érvényesíti, ám csak néhány modelljénél az árfolyamváltozásból adódó áremelést, melynek mértéke átlag 2,8 százalék

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik