Üzleti tippek

Ránky Katalin

A kockáztató








Ránky Katalin 1

Eredmények
• A nulláról indulva 8 esztendő alatt átlagosan csaknem évi 1 milliárd forintos forgalomnövekedés a LOréallal
• Piacvezető pozíció elérése Magyarországon az otthoni hajfestékek, a sminktermékek, az arcápolók, a közönségcikkek és a patikai márkák kategóriájában
• A L’Oréal Magyarország által forgalmazott termékekből 2001-ben minden magyar lakosra fejenként több mint egy darab jutott

Ránky Katalin 1
Ránky Katalin 3

Fehér Hollónak is nevezhetnénk Ránky Katalint, hiszen ő az egyedüli a régióban, aki egy adott országban kezdetektől fogva a LOréal első embere. Személye azért is unikum, mert a térségben csak Magyarországon irányítja nem külföldi vezető a cég leányvállalatát.

A vegyészmérnöki diploma megszerzése után a Kőbányai Gyógyszergyárban (korábbi és mai nevén a Richter Gedeonnál) helyezkedett el, s öt éven át abban a csapatban tevékenykedett, amely a laboratóriumi szinten kifejlesztett technológiákat ipari méretűekre alakította. Ő dolgozta ki a reakciókövetési mérőmódszereket. Ezt követően éveket töltött Londonban, mert férjét oda szólította a munkája, s bár ekkor “hivatásos” anyuka volt, újabb oklevelet szerzett a London University analitikai kémia szakán.

Munkahelyére visszatérve piackutatással és termékmenedzseléssel foglalkozott, majd tíz éven át a gyár kozmetikai ágazatát vezette. Ez a Fabulon időszaka, s az üzletasszony ma is büszke arra, hogy irányításával fejlesztették ki a vállalat két következő márkáját, az első magyar luxuskozmetikumként jegyzett Fabulissimót, s a gyógynövény-kivonatos Richtofitot, amely kis módosítással 15 év elteltével ma is piacon van, méghozzá jelentős részesedéssel.

1991-ben aztán őt is utolérte a rendszerváltás: megkeresték a LOréaltól, s bár tartott a kudarctól, ráadásul jó állása volt – önállósággal, magas jövedelemmel, rengeteg utazással -, elfogadta a hazánkba akkor betelepülő multi cég ajánlatát. “Kezdetben egy kétszobás irodában rendezkedtem be, s emlékszem, akkor még Serényi János, a McCann-Ericsson reklámügynökség vezetője is ugyanilyen irodában fogadott” – szemlélteti az akkori állapotokat. A LOréal Magyarország 1994-ben kezdte meg a működését 42 fővel, s az első évben 34 millió forintos forgalmat produkált. Tavaly viszont közel 200 alkalmazottal 7,5 milliárd forintot ért el, az idén pedig 9 milliárd forintot prognosztizálnak. A világ piacvezető kozmetikai társaságának párizsi csúcsmenedzsmentje sem számított ekkora növekedésre, hiszen a nemzetközi tapasztalat szerint egy új termék bevezetése másfél évet vesz igénybe, s utána lehet megjelenni a következővel. Ránky Katalin igazolta a cég filozófiáját, mely szerint a piacépítésnek nem standardok alapján kell történnie, mert az emberi tényező mindennél fontosabb. Úgy ítélte meg, hogy idehaza nagy a hiány jó minőségű kozmetikumokból, s felpörgette a tempót, melynek következtében az első 3 év alatt 5 új márkát vezettek be.

Tudják róla, hogy kockáztató típus, elismerik az eredményeit, ám azon már a LOréal vezetőinek is meglepődtek, amikor azzal állt elő, hogy a cég Európában hatodik Lancőme Szépségcentrumát Budapesten hozzák létre. Egy ilyen kis piacon nem láttak ebben sok fantáziát. Végül mégis sikerült meggyőznie a vezetőséget, hogy most a Váci utca a legaktuálisabb, s júniusban meg is nyitották a szépségszalont – ráadásul a konkurencia szomszédságában.

Sikerei ellenére Ránky Katalin vallja, hogy az embernek mindig kételkednie kell magában, soha nem szabad elbizakodnia, mert ez könnyen bukáshoz vezet.

Ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.