Üzleti tippek

Lunemann, Jürgen

A logisztikus








Lunemann, Jürgen 1

Eredmények
• Egy évtized alatt 1,3 milliárd eurós győri befektetés az Audi részéről
• A gyártás mellett egyre több tevékenység, így például a tervezés és a beszerzés is Győrbe települt

Lunemann, Jürgen 1
Lunemann, Jürgen 3

Évek óta erős második az árbevétel alapján számított magyar vállalati rangsorban az Audi Hungária Motor Kft. Jürgen Lunemann, a győri vállalat ügyvezető igazgatója azonban ennél is büszkébb arra, hogy a bajor autógyár az elmúlt évtizedben összesen 1,3 milliárd eurót fektetett be a Rába-parti városban, s a dolgok jelenlegi állása szerint a közeljövőben sem csökken a beruházási kedvük.

“Természetesen vannak olyan esztendők, amikor valamivel többet költünk, máskor pedig kevesebbet, de ötéves periódusokban nézve konstansnak mondható az invesztíció mértéke” – mondja Lunemann, aki az átlagos éves mértéket 150 és 200 millió euró közé teszi. Az is sokat elmond egy cégről, hogy az 10 év alatt többet fektetett be az ezen időszak alatt realizált kumulált profitnál. “Az Audi esetében nehéz lenne bárkinek is bebizonyítani, hogy rövid távon képzeli el magyarországi jelenlétét” – mondja látható büszkeséggel Lunemann.

A sorozatos bővítések és új projektek beindítása révén – a legújabb, 8 hengeres motorokat gyártó üzem az idén augusztusban kezdte meg a termelést – az Audi mára nemcsak egy gyár, hanem valódi vállalkozás. Lunemann a kezdetektől részt vett a magyar fészekrakásban, az első időben logisztikai vezetőként, majd 2001-től kezdve ügyvezető igazgatóként. Így nemcsak láthatta, de részben neki is köszönhető, hogy egyre több tevékenység – így például a tervezés és a beszerzés is – Győrbe települt. És nemcsak az Audi bővült, hanem vonzásában tucatnyi cég érkezett, megteremtve ezzel azt a helyzetet, hogy gyakorlatilag nincs szabad munkaerő a városban és környékén. “Sőt, néha ma már azt is a fejemhez vágják, hogy az Audi bűne az elszabadult győri lakáspiac” – teszi hozzá nevetve az igazgató.
A babérokon azonban nem lehet nyugodtan ülni, folyamatosan újabb és újabb projekteket kell megszerezni a vállalaton belüli versenyben. Már most azon dolgoznak, hogy a 2005-ben kifutó TT modellek utódjának gyártását megkaphassák. A konkurencia nem lebecsülendő, főként a többi kelet-európai, uniós felvétel előtt álló ország jelent komoly kihívást.

Mindazonáltal Lunemann bizakodó, mert Győr rendelkezik olyan előnyökkel, amelyek hosszú távon biztosítani tudják az eredményes helytállást a konszernen belüli versenyfutásban. A gyártókapacitás rugalmas kihasználási lehetősége, a sokszor emlegetett jól képzett munkaerő, a versenyképes költségek és a kitűnő logisztikai kapcsolat mind mellettük szól. És természetesen az adókedvezmények is, amelyek azonban az uniós csatlakozással vélhetően megszűnnek. De igazából ezért sem fáj Lunemann feje, mert biztos benne, hogy a kormány és a hasonló cipőben járó befektetők találnak megoldást a problémára.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik