Üzleti tippek

Mit hisznek a vállalkozások saját felkészültségükről?

Az 1500 európai kereskedelmi kamarát tömörítő Eurochambres által a vállalatok EU-csatlakozásra való felkészülését tesztelő felmérés magyar válaszadói így látják saját helyzetüket.

A magyarországi vállalatok a csatlakozni kívánó országok közül a legkevésbé tájékozottak, és a rendelkezésre álló információkat viszonylag rosszul használják ki:
10% teljesen tájékozott
45% részben tájékozott
25% nem rendelkezik semmilyen információval
58% elismeri, hogy nem használják ki a rendelkezésre álló információkat

A magyar vállalatok egységes piacra való felkészültsége a többi jelölt országhoz képest meglehetősen gyönge:
61% azt állítja, hogy a szervezett felkészülés még nem kezdődött meg
2,2-re becsülik saját EU harmonizációs szintjüket egy 1-4-ig terjedő skálán

A válaszadók többsége nem érzi úgy, hogy változtatnia kellene stratégiáján a csatlakozás miatt:
39% nem kívánja megváltoztatni vállalati stratégiáját
32% úgy véli, hogy saját erejéből képes lesz elvégezni az átszervezést
16% keres stratégiai partnert

Kevés magyar vállalat tudja, mennyibe kerül majd a közösségi előírásoknak való megfelelés:

11% készített már költségbecslést
70% szerint a költségek 0,5 millió eurónál kevesebbet tesznek majd ki

Hasonlóképpen a többi országhoz, a magyarországi vállalatok igencsak optimisták az egységes piacon kialakuló üzleti lehetőségeik tekintetében:
63% optimista, vagy nagyon optimista
20% pesszimista vagy nagyon pesszimista
12% számít súlyos nehézségekre pénzügyi területen
5% számít súlyos nehézségekre műszaki területen

Ajánlott videó

Olvasói sztorik