Üzleti tippek

EGYEDÜL NEM MEGY?

A kis- és középvállalkozások fejlôdésének életgörbéjén jellegzetes, a növekedéssel szervesen összefüggô szakaszokat különböztethetünk meg. Sokakat foglalkoztat a növekedés titka, hogyan tudnák megsokszorozni az árbevételt, még inkább a profitot. Olvasóink közül nyilván többen érezték már, hogy cégükben „benne van" a nagyobb teljesítmény, de a konkrét lehetôséget, teendôt nem tudták megfogalmazni.

EGYEDÜL NEM MEGY? 1

Van azonban egy pont, amikor rádöbben az ember, hogy külsô segítség bevonására lenne szükség. Valamennyien tudjuk, hogy hasznos dolog a marketing, de hol érdemes hirdetni? Hirdetés útján, vagy levében vegyük fel a kapcsolatot a leendô és meglévô partnerekkel? Milyen módszerrel lehetne megvizsgálni, hogy melyik termékek hozzák és melyek viszik a pénzt? Milyen módon mérhetô a megtérülés? Lehet, hogy akár még hitelt is érdemes felvenni a fejlesztéshez?

Amikor ezek a kérdések felvetôdnek, Önök közül néhányan bizonyára összehívják cégük vezetôségét és felteszik ezeket, vagy hasonló kérdéseket az illetékes terület vezetôjének: marketing, értékesítés, humánpolitika, üzemeltetés, gyártás, aki a megfelelô szakismeretek birtokában, legjobb szakmai tudása szerint megadja a megfelelô választ.
A kis- és középvállalkozások döntô többsége számára azonban ez a megoldás nem reális lehetôség. Ennek oka igen egyszerű: a már hivatkozott életgörbén ugyanis még nem érték el a szervezeti struktúra szakterületek szerinti átalakítását szükségessé, illetve ami még fontosabb, lehetôvé tevô üzemnagyságot.

Ebben az esetben nem marad más választás, mint szakértôtôl tanácsot kérni. Ez a lehetôség azonban számos újabb kérdést vet fel, amelyek megválaszolása elengedhetetlen a sikeres továbblépéshez: Kihez forduljak? Mit tud adni nekem a tanácsadó? Megbízhatok benne? Milyen mélységig szükséges, hogy betekintést engedjek a cég ügyeibe? Mennyibe fog ez nekem kerülni?

Jó és rossz példákkal is találkozhatunk, akárkit is kérdezünk meg e témában. Sajnos a szerencselovagok, a botcsinálta Mekk Mesterek rengeteget ártottak a kis- és középvállalkozói piacon az ügyfél–tanácsadó viszonynak, amelynek szükséges és elengedhetetlen feltétele a bizalom. Fontos megjegyezni, hogy röviden áttekintve a másik oldal, a tanácsadók helyzetét, bizony ott sem kizárólag kedvezô e „viszony” megítélése.

Most induló cikksorozatunk célja, hogy ebben a rendkívül fontos és a folyamatos növekedéshez, a versenyképesség megôrzéséhez szükséges kérdésben közelítse az álláspontokat. Különös tekintettel az EU-csatlakozásra, amelynek közeledtével a megfelelô ismertek megszerzése hatványozott fontossággal bír.
Magazinunk következô számaiban bemutatunk Önöknek egy-egy, a megrendelôi által megbízhatónak, nagy szakértelemmel bírónak ítélt tanácsadó céget, amelynek munkája kézzelfogható eredménnyel járt az ôt megbízó vállalkozás számára. A perdöntô természetesen az ügyfél véleménye, így rendre bemutatunk olyan kis- és középvállalkozásokat is, amelyek már alkalmaztak tanácsadót és arról mindkét aspektusból véleményt alkottak.

Várjuk véleményüket, történeteiket, fejtsük meg együtt a sikeres növekedés lehetséges zálogának kulcsát.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik