Üzleti tippek

Sugár András



Elért eredmények

• Eredményes csapat-építés és stratégia-meghatározás a Westelnél
• Hét év alatt piacvezető pozíció és 1,3 millió előfizető
• Az árbevétel és az eredmény folyamatos növelése

Hetedik éve irányítja a legnagyobb hazai mobilcég, a Westel Mobil Távközlési Rt. tevékenységét Sugár András vezérigazgató. Az 1993-as indulása óta piacvezetővé vált, ma már 1,3 milliós előfizetői táborral rendelkező szolgáltató első számú menedzsere szerint a Westel sikerének titka, hogy vezetői mindig igyekeztek az előfizetők fejével gondolkodni. “Vállalatot nem lehet a döntéseink következményeitől rettegve irányítani” – foglalja össze vezetői filozófiáját Sugár András. Ezzel együtt az 54 éves vezérigazgatónak nem szokása meggondolatlanul a sötétbe ugrani. Elismeri: mielőtt egy-egy döntést meghoz, sokszor napokig gondolkozik, töri a fejét a legjobb megoldáson, sok véleményt meghallgat. “A kritikát, vagy más álláspontokat soha nem könnyű elfogadni. Ahhoz, hogy ez sikerüljön, kellő alázattal kell közelíteni az észrevételekhez. Így legfeljebb egy rossz éjszakája lesz az embernek” – vallja. Hogy kikre hallgat? Különösen sokat ad saját menedzsmentjének, valamint a vezető multinacionális cégek menedzsereinek és a neves külföldi gazdasági szakértő cégek elemzőinek véleményére. A minta az európai vezető mobilszolgáltatók működése, eredményei.
Úgy gondolja, a Westel többek között azért vált a mobilpiac első számú szolgáltatójává, mert vezetői már a társaság megalakulásakor tudtak és mertek alkalmazni olyan új ismereteket, amelyeket előttük hazai pályán nem sokan. Természetesen ez nem volt könnyű. Olyan kérdésekre kellett magukra hagyatkozva megtalálniuk a helyes választ, amelyekről mára kiderült: alapvetően meghatározták a Westel fejlődését. Így például el kellett dönteni, mi kerüljön a társaság marketingstratégiájának középpontjába: az alacsony árak, vagy az eddig soha nem látott szolgáltatások bevezetésének ígérete. Végül a minőségi szolgáltatások elindítását és eladását választották. A minőség áthatja a teljes üzleti folyamatot: a szolgáltatásokban, a hálózatépítésben, az ügyfélszolgálat színvonalában, az informatikai fejlesztésekben, a pénzügyi tervezésben, vagy akár a vállalaton belüli oktatásban egyaránt megmutatkozik. A stratégia helyességét a piac is visszaigazolta. Tavaly a társaság 216 ezer előfizetőt szerzett – többet, mint addig bármikor. A 2000-es év első nyolc hónapjában ugyanakkor több Westel-előfizetés talált gazdára, mint 1999 januárjától december végéig, s a tábor immár 1,3 milliós.
Sugár András fontosnak tartja, hogy az elmúlt évben megjelent a negyedik szereplő a hazai mobilpiacon. Ez arculatának újragondolására, átalakítására késztette a Westelt. Rájöttek, hogy a kizárólag a piacvezető szolgáltató imidzsére épített jövőkép idővel unalmassá válhat, ha a cég emberileg semmi többet, teljesebbet nem tud nyújtani, azaz nem tud jobban beépülni az előfizetők gondolataiba és ezen keresztül formálni a világról, a környezetükről kialakított képüket. Az előfizetők – teljes joggal – barátságosabb, érdekesebb szolgáltatásokat várnak. Mindez rengeteg odafigyelést követel a szolgáltatóktól. “Úgy érzem, egyre több időt kell kollégáimmal töltenem, beszélgetni az újabb és keményebb kihívásokról, megtalálni az emberközpontúság válaszait, az üzleti filozófiánknak megfelelően” – teszi hozzá örömmel. A kihívásoknak naponta megfelelni csak úgy képes, hogy közvetlen munkatársai és családja támogatását élvezi. “Nélkülük semmi sem sikerülne” – vallja. A Joint Venture Szövetség, a Business Leader Fórum és a Nemzeti Minőség Klub elnöki tisztétől, négy-öt év sikeres munka után, egyre szorosabbá váló programja miatt már megvált. Megtiszteltetésnek tartja, hogy az Amerikai Kereskedelmi Kamara elnökeként az egyik legaktívabb és legbefolyásosabb szervezet első embere, valamint a Nemzetközi Kereskedelmi Kamara első alelnöke és a gyáriparos-szövetség elnökségi tagja lehet.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik