Pénzügy

Így éneklik ki a pénzt a zsebünkből a kereskedők

Az elemzők szerint Magyarországon az előző év jelentette az áttörést, akkor derült igazán ki, hogy az „akcióval párosuló árkedvezmények révén a vásárlók nagymértékben befolyásolhatók”. Vagyis kiénekelhető a zsebükből a pénz.

Nyugaton a fekete pénteket már temetik, a „trónfosztására” azonban nálunk is utalhatnak már jelek – írja az Azénpénzem.hu. A tavalyi nagy siker hatására ugyanis szinte egész évben használtak a webshopok különböző hangzatos, az árak zuhanását jelző szlogeneket.

Olvasóiktól kaptak egyébként olyan jelzéseket, hogy egyes cikkek árát korábban kifejezetten felvitték az online boltok, így persze van miből engedni. Tavalyi konkrét tapasztalat szerint előfordult ugyanez a szisztéma, ráadásul úgy, hogy a „kedvezményes” ár végül magasabb lett, mint az áremelés előtti.

A koncentrált „akciózás”, a hatalmas médiakampányok célja nyilvánvalóan a költési kedv fokozása. Ilyen hatásúak lehetnek a különböző jelentések is, amelyekben (meggyőződésük, hogy nem véletlenül) rendre egyre magasabb költési tervekről számolnak be – jegyezték meg.

Kiemelt kép: Vásárlók várnak a nyitásra fekete péntek (Black Friday) napján az egyik elektronikai áruház bejáratánál, Nyíregyházán 2016. november 25-én. MTI Fotó: Balázs Attila

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik