Pénzügy

Átverésgyanús az ingyenautós beszervezős biznisz

24.hu
24.hu

2017. 09. 01. 09:14

Korábban a témában:

“Új autó, akár ingyen!” – ezzel és hasonló szlogenekkel hódít Magyarországon egyre szélesebb körben az új kocsis MLM, a Shopping Empire Network – hívta fel a figyelmet a Portfolio.hu.

Az ígéret egyszerű: minimális tagdíjfizetés mellett és pár ismerősünk beszervezésével kapunk három évre egy új autót a cégtől, aminek (majdnem) minden kiadását fizetik, ráadásul még egy csomó pénzt is kereshetünk egy jó kis hálózat felépítésével.

Van azonban több olyan pont is, ahol sántít a sztori, illetve borulhat a modell a szakportál szerint. Például a vállalatot egy hatalmas, 20-32 országban megtalálható, angliai központú céghálóként hirdetik az ügynökök. A valóság ezzel szemben az, hogy:

  • A Shopping Empire Network tulajdonosai egytől egyig magyar üzletemberek; egy békéscsabai vállalkozó és egy eleki házaspár nevén fut a vállalat.
  • A cég egy brightoni cégtemetőbe van bejegyezve, sok másik magyar tulajdonú mikrovállalattal egyetemben.
  • A cég magyarországi tevékenységét végző, békéscsabai Shopping Empire Network Kft. 2006-ban lett bejegyezve, korábban Lasmon Kft.-ként működött, jelenlegi formájában 2014 szeptembere óta van a piacon.
  • Bár a cég főpiaca Magyarország, látható, hogy néhány szomszédos országban, például Szerbiában is elkezdtek terjeszkedni. Nincs látható bizonyítéka annak, hogy 20-32 országban jelen lenne a séma, mint ahogy egyes ügynökök állítják.

Nézzük a konkrétumokat is. A beszervezetteknek nem túl magas (10 600 forint) havi tagdíjat kell fizetniük, ami mellé kedvezmény jár a webshopban. És fix fizetést ígérve hálózatépítésre ösztönzik őket, vagyis hogy maguk alá beszervezzenek még több olyan embert, aki benne van a buliban. De van fullextrás kör is, nekik havi 93 ezer forint a penzum, cserébe korlátlan számú embert szervezhetnek be a hálózatukba és a keresetük is a csillagos égig mehet.

Az autóprogramban a cég azt ígéri, hogy

  • Három évre kölcsönad egy új autót,
  • aminek fizeti a cascóját és kötelező biztosítását,
  • szervizköltségeit,
  • egy szett téli gumit,
  • 1900 euróig az évi üzemanyagköltségét,
  • és ha letelik a program, a kölcsönvevő megvásárolhatja az autót. (A cég átvállalja az értékbecslést is, ami azt jelenti, hogy az autó vételárát gyakorlatilag ők határozzák meg.)

Az autó megszerzéséhez “mindössze” annyit kell tenni, hogy a havi 35 eurós tagdíj mellett egyszer 270 eurót befizetni és nekiállni az új tagok toborzásának. Az autós programban szerepelnek még kuponok, amiket a beszervezett emberek (és az ő általuk beszervezettek, és így tovább) után lehet megkapni, és a kuponok tulajdonképpen pénzt érnek. Az első autót 15 ezer euró értékben lehet kiválasztani, de aztán egyre feljebb lehet menni itt is.

A kacifántos és egymásnak gyakran ellentmondó ajánlói videókból és az interneten csak szűk körben elérhető értékesítési prezentációkból ez nem derül ki, de a Portfolio számításai alapján a séma kockázatos, hosszú távon nem fenntartható és csak egy szűk réteg jár vele jól. Szóval eléggé átverésgyanús az egész, a “fix fizetés” pedig piramisjátékra hajaz. Az autós rendszer rövid távon tuti üzlet (már ha valaki valóban ért az MLM-hez), hosszú távon azonban nem áll stabil lábakon.

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

Passerbys cross a street in the city centre of Cottbus, Germany, 23 January 2018. Cottbus is becoming the scene of ugly attacks between Germans and foreigners. The rage is let out in the nice corners of Cottbus, not in the areas dominated by prefabricated buildings. Photo: Patrick Pleul/dpa-Zentralbild/ZB
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.