Magyarország legnagyobb állami reklámkampányát hirdette meg az MNB 2013 végén. Hatmilliárd forint közpénzt osztottak szét elvileg a szuperolcsó jegybanki hitelprogram reklámozására – elevenítette fel a tender részleteit az Index.
- Egyedüli pályázóként a Simicska-közeli IMG nyerte a hatmilliárdos tendert (Simicska akkor még jóban volt Orbán Viktorral).
- Most közérdekű adatként kikértük a szerződéseket az MNB-től.
- Ebből kiderül, hogy az IMG ebből a hatmilliárdból aránytalanul sokat költött olyan médiafelületeken, ami Simicskának pont volt, közterületi plakátokon és rádiókban.
- Az egész hatmilliárd el is ment 2014-ben. Pontosan viszont a szerződésekből nem lehet megmondani, hogy ki mennyit kapott, olyan pongyolán lettek megfogalmazva.
- Annyi azonban így is kiderül, hogy a tévéknél a TV2-n legalább egymilliárdot akartak költeni, ami tévés szinten is óriási pénz. Az online felületeknél pedig a Matolcsy unokatestvéréhez kötődő Vs.hu-nál költhették messze a legtöbbet.
A lap szerint elképesztően feleslegesen és nagyon rosszul reklámozta magát az MNB. Egyrészt azért, mert annak a magyar cégvezetőnek, aki egy év alatt nem értesül bármilyen pályázati lehetőségről, felesleges is hirdetni. Másrészt egyetlen nyáron, főként oszlophirdetésekre ment el a pénz jó része, amely a hirdetési piacon holtszezon.
Az online hirdetésekre szánt pénz döntő többsége pedig annak a vs.hu-nak ment, amely Matolcsy unokatestvéréhez, Szemerey Tamáshoz köthető.
További részletek az Index cikkében.