Pénzügy

A bankfóbiát könnyen kezelik egy török pénzintézetnél

A banki szolgáltatások drámai sebességgel változnak. Legalábbis külföldön. Ha ránézünk a legfejlettebb, legmodernebb török bankra, akkor egy kicsit el fogunk bizonytalanodni, hogy végül is Magyarország nyugatra, vagy keletre helyezkedik el a Törökországtól – jegyzi meg a Bankmonitor.hu. Bemutatják, hogy mit tud ma egy szerethető, könnyen kezelhető, modern bank. Ezt követően pedig kíváncsiak a véleményére.

A Garanti Bank második legnagyobb magántulajdonban lévő török bank. Ez a pénzintézet időt, energiát és pénzt nem kímélve jelentős fejlesztéseket hajtott végre, hogy létrehozza azt a szolgáltatást, mely csupán nyomokban hasonlít ahhoz, amit ma Magyarországon egy átlagos banki ügyfél elér. A Garanti bank 2,8 millió online ügyfeléből 1,8 millióan használják aktívan a mobil banki szolgáltatásokat.

Hogyan lehet élmény a bankolás?

A fiatal generáció (és az idősebb generáció jelentős része is) ma már szinte függőségben él a közösségi médiával, leginkább a Facebook-kal. Ha ez így van, akkor miért ne lenne megoldható, hogy pénzt utaljunkk a bankszámla megadása nélkül, a Facebook ismerősünknek? A török bank megoldotta.

A Garanti képes felismerni vásárlási szokásainkból a kedvenc divatmárkáinkat is. Amennyiben erre engedélyt adunk, akkor a bank értesít minket, hogy pl. a következő 3 napban 15 százalékkal olcsóbban vásárolhatunk az 1500 méterre található X. boltban. Értelemszerűen ehhez az ügyfél aktuális tartózkodási helyét is vizsgálja a bank.

Az okostelefonok ma már a hang alapú utasítások befogadására is képesek. Ha ez így van, akkor miért ne tudnának az ügyfelek szimplán a telefonjukhoz beszélve pénzt átutalni? Ez is pipa. Sőt, itt nincs vége a történetnek: a mobilalkalmazás hangalapú üzeneteket, figyelmeztetéseket, javaslatokat is közvetít a pénzügyi tranzakciókhoz. Nem csak „apró betűt” nem kell olvasni, de normál méretű betűt sem.

És hogy mi várható Magyarországon? Kattintson!

Ajánlott videó

Olvasói sztorik