Pénzügy

Új sarcot rótt ki egy bank az ügyfelekre, az MNB megbüntette

K-H-e-bank-nem-mukodik(960x640).jpg (Array)
K-H-e-bank-nem-mukodik(960x640).jpg (Array)

Az MNB megtiltotta a K&H Bank számára a kisvállalati ügyfelek részére a közelmúltban bevezetett új könyvelési díjjal kapcsolatos jogsértő magatartás folytatását, s húszmillió forintos bírságot szabott ki a hitelintézetre – közölte az MNB.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) ügyfélbejelentés alapján lefolytatott vizsgálata megállapította, hogy a Kereskedelmi és Hitelbank (K&H Bank) kis- és középvállalkozói (kkv) számlacsomagjaival kapcsolatosan 2015. október 30-án közzétett hirdetménye szerint egyoldalúan úgy módosította kondíciós listáit, hogy jövő év január 1-jétől már meglévő szerződéseinél új könyvelési díjat kíván bevezetni a hitelintézet bankautomatáiból (ATM) történő kedvezményes kártyás készpénzfelvételekre.

A hitelintézeti törvény szerint a korábban kötött szerződések nem módosíthatók egyoldalúan új díj vagy költség bevezetésével.

Az MNB mindezek miatt megtiltotta a K&H Banknak az egyoldalú szerződésmódosítással kapcsolatos jogsértő magatartás további folytatását, s kötelezte a hitelintézetet, hogy 2016. január 15-ig adatszolgáltatás keretében számoljon be a jegybanknak az ennek kapcsán megtett intézkedésekről. A jogsértés miatt az MNB 20 millió forint összegű bírság megfizetésére is kötelezte a K&H Bankot.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik