Pénzügy

Nagyot bukott a CBA a vasárnapi zárva tartáson

A vasárnapi boltzár bevezetése óta átrendeződött ugyan a piac, de csöppet sem biztos, hogy úgy, ahogy a kormány szerette volna – írta a Nol.hu a GfK Hungária, a Világgazdaság kiskereskedelmi konferenciáján ismertetett elemzéséből.

A friss adatokból többek között kiderül:

  • a boltzár óta a diszkontok –  Lidl, Aldi, Penny – részesedése a háztartások forgalmából 5,4 százalékot erősödött
  • a Tesco, Auchan, InterSpar szintén növelték részesedésüket 1,7 százalékkal
  • a CBA, Coop, Real ellenben igen komoly mértékben 6,8 százalékkal gyengült.

Így a szavakban kifejezett kormányzati cél – a hazai családi kisvállalkozások megerősítése – csak részben teljesült, mivel a független kisboltok részesedése nőtt 3 százalékkal, azonban éppen a láncba szerveződött, így az ütőképesebb magyar üzletek szorultak kijjebb a piacról.

A teljes képhez az is hozzátartozik, hogy a háztartási költésekből való részesedéscsökkenés nem feltétlenül jelenti a tényleges forgalomcsökkenést, mivel a piac 2015 összességében nőtt.

Ugyanakkor a legnagyobb hazai lánc, a CBA forgalma már tavaly is összességében csökkent, illetve jó pár bolt lemorzsolódott a hálózatból – írta a nol.hu.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik