Pénzügy

Kivonul a Citibank: mi a dolguk az ügyfeleknek?

Banki szakemberek adnak tanácsot a teendőkről azoknak, akik a pénzintézetnél vezetnek számlát.

A Citigroup a múlt kedden jelentette be, hogy 11 országban, köztük Magyarországon is el akarja adni lakossági üzletágát.

A közleményben a cég hangsúlyozta, hogy “Magyarország fontos ország a Citi számára, ahol tovább folytatja vállalati és intézményi, illetve kkv-ügyfeleinek (kis- és középvállalkozások) kiszolgálását, mint ahogyan azt 1985 óta teszi”.

Az értékesítés a legtöbb érintett lakossági üzletág esetében folyamatban van, megvalósulása a piaci körülmények, a felügyeleti és egyéb jóváhagyások függvénye. A stratégiai lépések várhatóan 2015 végéig nagyrészt lezárulnak. Ebben az időszakban változatlanul zajlik a lakossági ügyfelek kiszolgálása.

A Citigroup a lépést azzal indokolta, hogy azokra a piacokra kíván összpontosítani, ahol a legnagyobb mérettel és növekedési potenciállal rendelkezik. A cég Magyarország mellett Costa Ricán, Csehországban, Egyiptomban, El Salvadorban, Guamban, Guatemalában, Japánban, Nicaraguában, Panamában, Peruban és Dél-Koreában adja el lakossági üzletágát.

A Citi kivonulásának részletei még nem ismertek, azonban ilyen helyzetekben általában a bankok eladják a portfóliójukat, és a korábbi feltételek mellett egy másik bank veszi át az ügyfeleket. Akár az is előfordulhat, hogy a hitelek esetében a bank elenged valamennyi tartozást, ha az ügyfél végleg törleszteni kívánja hitelét.

Nincs teendő

Binder István, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) felügyeleti szóvivője MTI-nek korábban a Citi lakossági üzletágánál eladásával kapcsolatban elmondta: “a fióktelep dönthet a meglevő állomány egy másik magyarországi hitelintézet, illetve hitelintézeti fióktelep részére történő átruházásáról. Állomány-átruházás esetén természetesen a hatályban lévő szerződések teljesítéséért – az átvételkor változatlan feltételekkel – az átvevő bank, fióktelep jótáll, így a betétesek vagy a hitellel rendelkezők esetében a folyamat nem jelent fennakadást, az ügyfeleknek nincs teendőjük.”

Amíg a Citigroup nem talál vevőt, addig a magyar lakossági ügyfelek semmit nem vesznek észre az eladási tervből, nem változik a működés, az ügyfélszolgálat menete, beleértve a fiókokat, az internetbankot, a telefonos ügyfélszolgálatot, az ATM használatát.

Az ügyfelek lakossági bankbetétei tovább kamatoznak, a hiteleket ugyanúgy tovább kell törleszteni, a hitelkártyákat is ugyanúgy lehet használni, mint eddig, a feltételek nem változnak. Akinek hitele vagy hitelkártya tartozása van, csak akkor válthat az értékesítés lezárulta előtt bankot, ha azt kifizeti vagy újabb hitellel kiváltja.

A Citibank nem tartozik a hazai pénzpiac legjelentősebb szereplői közé, de portfóliójában sok a jól fizető lakossági ügyfél, ami értékessé teheti lakossági üzletágát a piacon.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik