Pénzügy

Többet költünk tisztaságra

Háztartási vegyiáruból és kozmetikumból mintegy 310 milliárd forint forgalmat bonyolított le a magyarországi kiskereskedelem tavaly, 1 százalékkal többet az egy évvel korábbinál, mennyiségben viszont 3 százalékos csökkenést regisztrált a Nielsen piackutató vállalat.

A társaság csütörtöki közleménye szerint értéket tekintve átlag felett nőtt a boltok bevétele a legnagyobb forgalmú húsz termék feléből, például öblítőkből és fogkrémekből 4-4 százalékkal, míg mosószerekből és mosogatószerekből 3-3 százalékkal.

Mind értékben, mind mennyiségben emelkedett a többi között a dezodorok, az arc- és szemránckrémek, a szappanok, valamint az öblítők forgalma tavaly.

Területi megoszlás szerint a régiók közül egyikben sem csökkent a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok értékben mért forgalma. Az északkeleti megyékben a boltok bevétele átlag felett, 3 százalékkal nőtt – közölte a Nielsen.

Az eladás továbbra is a 400 négyzetméter feletti üzletekre és a vegyiáru szakboltokra koncentrálódik, értékben együttesen 86 százalékos piaci részesedést értek el tavaly, ahogy egy évvel korábban is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik