Pénzügy

Újabb álomállást hirdettek

Sokan emlékezhetnek arra, hogy az ausztrál idegenforgalmi bizottság „A világ legjobb állása” címmel egy álommunkát hirdetett meg két éve. Azóta is rengeteg hasonló kampány indult, Magyarországon például „A világ második legjobb állására” lehetett pályázni. És az idei év sem maradt turisztikai álomállás-pályázat nélkül.

Meghirdették az „ország legjobb állását”: a Körös-szögi Területfejlesztési Nonprofit Kft., a szarvasi önkormányzat támogatásával bloggert keres, akinek 2011. augusztus 1. és 31. között az interneten keresztül ország-világgal meg kell ismertetnie a helyi turisztikai lehetőségeket. Mindezt természetesen saját élményeire alapozva, azaz ebben az egy hónapban Szarvason kell élnie. Az állást elnyerő pályázó hetente más és más körös-parti szállodában, panzióban lakhat, s természetesen ingyenes étkezést is biztosítanak számára a helyi éttermekben. Bruttó 500 ezer forintos fizetését (s annak járulékait) a szarvasi önkormányzat vállalta magára, erről a március 24-i ülésen döntött a képviselő-testület.

Az egyik magyar utazási iroda tavaly ősszel meghirdetett egy játékot, amelyben a világ második legjobb állására lehetett pályázni. A verseny nem véletlenül kapta „A világ második legjobb állása” nevet, a szervezők ugyanis megkeresték az ausztrál kampány megbízóit, akik támogatásukról biztosították a magyar kezdeményezést. A játékra közel 200 fő jelentkezett 2010 novemberében és decemberében. A versenyt Gyémánt Balázs nyerte, így mostantól ő tesztelheti a Tensi Tours útjait fél évig a világ 6 különböző pontján. A 26 éves budapesti fiatalember egymillió forintot is nyert.

Jó reklám az álláshirdetés

Az ausztráliai játék valójában egy kampány része volt, és nemcsak a győztes Ben Southall „járt jól”, hanem a szervezők is. 2009-ben az 56. Cannes Lions reklámfesztiválon – ahol a világ legjobb promóciós, direktmarketing és pr-kampányainak osztották ki az oroszlánszobrokat – az ausztrál „A világ legjobb állása” kampány három kategóriában is elvitte a Grand Prix-t – írta a Turizmus Online. „Amit igazán szerettünk benne, hogy egy lényegében minimális büdzséből sikerült világméretű kampányt csinálni az online segítségével” – mondta Lars Bastholm (Ogilvy North America), a cyber kategória zsűri elnöke.

Hazánkban is volt már példa hasonló álommunkára: tavaly nyáron a „magyar Pamela Andresont” kereste egy szépségverseny segítségével a Sárvári Gyógy- és Wellnessfürdő. A 32 éves nyertesnek, Patkós Évának a fürdő a fejlesztési programját kellett népszerűsítenie. Az ország legjobban fizetett úszómesternője, a sárvári „Baywatch-lány” 10 napi munkáért 250 ezer forintot kapott.

Bővebben a Profession.hu cikkében olvashatnak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik