Pénzügy

Az álláskeresőnek el kell adnia magát

Ha álláskeresés vagy munkahely-váltás során valaki már tisztában van a saját képességeivel, kompetenciáival, ismeri a határait, és tudja, mit akar csinálni, illetve meg tudja fogalmazni a céljait, terveit, akkor nem karrier-tanácsadásra, hanem inkább pályamarketingre van szüksége. De hogy mi is ez a hazánkban új módszer?

A pályamarketing tulajdonképpen egy személyre szabott marketing- és reklámtanácsadás, amelynek keretében az ügyfél pályája, karrierje van a középpontban. Hasonló eszközöket, modelleket, csatornákat használnak az ügyfél „értékesítésének” támogatására, mint egy termék vagy szolgáltatás esetében – mondta Nagy Krisztina, pályamarketing-tanácsadó.

A képzettség, a tapasztalat, a potenciál összefogható egy termékként, ami ebben az esetben maga az álláskereső vagy épp munkahelyváltásra készülő személy. Ugyanúgy egy piacon (azaz jelen esetben a munkaerőpiacon) kell megállnia a helyét, és vásárlókat szereznie, mint bármilyen más terméknek vagy szolgáltatásnak – tette hozzá a szakember. A pályamarketing közelebb áll a személyes marketinghez és a personal brandinghez, mint a karrier-tanácsadáshoz.

Ám hogy kinek lehet hasznos a pályamarketing, és ki az, aki nem tud profitálni belőle? Megtudhatják a Profession.hu cikkéből!

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik