A pályamarketing tulajdonképpen egy személyre szabott marketing- és reklámtanácsadás, amelynek keretében az ügyfél pályája, karrierje van a középpontban. Hasonló eszközöket, modelleket, csatornákat használnak az ügyfél „értékesítésének” támogatására, mint egy termék vagy szolgáltatás esetében – mondta Nagy Krisztina, pályamarketing-tanácsadó.
A képzettség, a tapasztalat, a potenciál összefogható egy termékként, ami ebben az esetben maga az álláskereső vagy épp munkahelyváltásra készülő személy. Ugyanúgy egy piacon (azaz jelen esetben a munkaerőpiacon) kell megállnia a helyét, és vásárlókat szereznie, mint bármilyen más terméknek vagy szolgáltatásnak – tette hozzá a szakember. A pályamarketing közelebb áll a személyes marketinghez és a personal brandinghez, mint a karrier-tanácsadáshoz.
Ám hogy kinek lehet hasznos a pályamarketing, és ki az, aki nem tud profitálni belőle? Megtudhatják a Profession.hu cikkéből!