Pénzügy

A munkahelymegtartó pályázatok fele kudarc

admin
admin

2010. 03. 26. 14:36

A foglalkoztatás növelése vezethet ki leghamarabb a válságból – vallják a szakemberek. Erre a célra különböző munkahelymegtartó, munkahelyteremtő és képzési támogatásokat hoztak létre. A pályázatok nyerteseinek a fele azonban nem használta fel a pénzt.

A Lifelong Learning Magyarország Alapítvány felméréséből kiderült, mely támogatások bizonyultak hazánkban a legnépszerűbbnek, illetve a legeredményesebbnek. A munkahelymegtartó és munkahelyteremtő támogatások elégedettség-felmérésének eredményeiről elsőként Szalai Piroska, a Lifelong Learning Magyarország Alapítvány szakmai vezetője számolt be a Tudástőke 2010. konferencián.

A kutatásból, melyet 136 magyar cég- és HR-vezető töltött ki, kiderült, hogy az említett támogatások népszerűsítési kampánya sikeres volt, a hazai vállalkozások döntéshozóinak csupán egytizede nem hallott még soha ezekről a támogatásokról, és 55 százalékuk pályázott is valamelyikre.

A legismertebb támogatás az Országos Foglalkoztatási Alapítvány (OFA) „Megőrzés” című pályázata, amelynek célja a munkavállalók munkahelymegőrző képességének javítása képzéseken, illetve bértámogatási konstrukciók segítségével – erre pályáztak a legtöbben, a válaszadók 39 százaléka.

A TÁMOP (korábban a HEFOP) által indított munkahelyi képzések támogatásának elnyerésével már csak feleennyien próbálkoztak meg. Viszonylag népszerű volt a Start Program – a munkaadók tizede vette igénybe –, mely arra ösztönözte őket, hogy a munkaerő-piaci szempontból hátrányos helyzetűeket, például pályakezdőket, gyesről, gyedről visszatérőket vagy 50 év felettieket alkalmazzanak. Ezzel szemben csupán néhányan említették a GOP (korábban GVOP) beruházási projektekhez kapcsolódó képzések támogatását, illetve az OFA „Plusz 1 fő”, „Új kilátások” és „Munkába” című támogatásait.

A válaszadók ötöde nyert ugyan a „Megőrzés” pályázaton, azonban csupán a tizedük az, aki meg is valósította a projektet. A TÁMOP/HEFOP munkahelyi képzések támogatása esetében ez az arány szintén hasonlóan alakul: 11 százalék nyert csak a fele valósult meg. Ezzel összhangban a két pályázattal közepes mértékben voltak elégedettek a pályázók.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nyíregyháza, 2016. december 27.
Vásárlók egy telekommunikációs üzletben a karácsony utáni leárazás idején Nyíregyháza egyik bevásárlóközpontjában 2016. december 27-én. Az ünnep után megkezdődött az üzletekben a hagyományos év végi leértékelés.
MTI Fotó: Balázs Attila
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.