Pénzügy

Válságban is hatékonyabb lehet egy cég

A tavalyi évben világszerte 7,8 milliárd dollárt költöttek a cégek olyan üzleti szoftverekre, amitől a gazdasági válság okozta nehézségek megoldását remélték. Inkább a gazdaságilag megfontolt döntésekre kellene ráerősíteni, és így meghonosítani a hatékonyságnövelés eszközeit – hívja fel a figyelmet az egy tanácsadó cég, amely egy felmérésben gyűjti össze a válságkezelési stratégiákat.

A HR- és a cégvezetők a megfelelő kompetenciák hiányában gyakran nem képesek a szükségszerű stratégiaváltás kidolgozásához, és így nem tudják megfogalmazni azokat az intézkedéseket, amelyek kivezethetnének a válságból. Sokszor arra sem figyelnek, hogy a konkurencia mit tesz a kilábalás érdekében. Márpedig a tervek és a lehetőségek közötti egyensúly megteremtése érdekében végrehajtott hatákonyságnövelési intézkedések segítségével érdemi változások következhetnek be, és a költségek is csökkenhetnek.

A DGS Global Research és a Figyelő közös felmérésében arra fókuszál, hogy a cégek hogyan ítélik meg mostani helyzetüket, és milyen hatékonysági intézkedéseket terveznek a recesszió leküzdésére.

A „Hatékonyságnövelés, mint válságkezelési eszköz” című kutatás többek között a válság okaival és annak megítélésével, a bekövetkezett és tervezett létszámváltozással, a végrehajtandó hatékonyságnövelő intézkedésekkel pl. az ösztönzés, a változásmenedzsment területén, illetve a versenytársak helyzetével és a piaci információk megszerzésének gyakorlatával is foglalkozik.

A 2009. augusztus 31-ig tartó kutatás – mely a DGS Global Research honlapján érhető el – eredményei a több mint 60 vállalat gyakorlatát bemutató „Változó szerepek változó környezetben” című országos HR-konferencián mutatják be szeptember 23-24-én. Az eseményt a Figyelő és a DGS Global Research közösen szervezi.

A kérdőívet kitöltők térítésmentesen hozzájuthatnak a felmérés tanulmánykötetéhez, amelyből ötletet kaphatnak saját helyzetük javítására.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik