A kommunikációt, politológiát és szociológiát tanuló egyetemisták 27 százaléka nem fejezi be a tanulmányait – állítják a kutatók. Több mint felük azonban 30 éves korára kimutathatóan jobban keres, mint a már diplomás korábbi évfolyamtársaik. A UCA-kutatás során 1500, 24-32 éves brit fiatal karrierjét követték nyomon.
Dr. Tricia McMillan, a kutatás vezetője elmondta: „Az oktatást ott hagyók többsége akár 30-40 százalékkal magasabb anyagi megbecsülésre számíthat az egyetem után öt-hat évvel. A jelenség nem ismeretlen, az eredmények rímelnek a ‘kreatív gazdaság’ előretörésére, melyet Ben Sanberg írt le 1999-ben.”
Ez az elmélet kimondja, hogy az egyetemen megtanult problémamegoldási minták a valódi innováció fékjeként működhetnek egyes szektorokban. Különösen a kommunikációs iparágban tör előre az a szemlélet, hogy annak, aki sikeres akar lenni, mindenhez értenie kell egy picit, a „bebiflázott” tananyag pedig szűkíti a szakemberek mozgásterét.