Pénzügy

Öt tuti tipp az irodai punnyadás ellen

admin
admin

2008. 10. 03. 12:42

Az irodai munka gyakran igen egyhangú, ez pedig a dolgozók mindennapi teljesítményére is kihat. Kiadós reggelivel, kétóránkénti szünettel, sok alvással válhat hatékonyabbá egy irodai dolgozó – áll egy friss felmérésben.

Az európai irodai alkalmazottak termelékenységét, hatékonyságát vizsgálja az a kutatás, amelyet Donna Dawson amerikai pszichológus a Canon megbízásából végeztetett a közelmúltban. Az eredmények alapján öt pontba szedte, mit kell tenni ahhoz, hogy mindennap ezer százalékon pörögjenek az irodisták, és tűrjék az egyhangúságot.

1. Bajnokok reggelije
Mindig szakítson időt egy kiadós, tápláló reggelire, mivel a gyorsan elfogyasztott harapnivaló vagy a reggeli hiánya délelőtt 11 óra körül jelentős energiacsökkenést eredményez, amely igen könnyen nassoláshoz vezet. Ez az adott pillanatban ugyan energialöketet biztosít, ám később jóval nagyobb hatékonyság-csökkenés követi.

2. Aktív ebédidő
Igyekezzen könnyebb, egészségesebb ételeket ebédelni, és az alkoholt tartogassa estére. Próbáljon meg mozogni: járja körbe a háztömböt, vagy lépcsőzzön a lift helyett. Sokkal jobban érzi majd magát, így képes lesz hatékonyabban dolgozni, és egészségesebb életet élhet.

3. Kétórás szabály
Kétórányi folyamatos munka után csökken a koncentrációs szint, és teljesítményünk is romlik. Így érdemes asztalunktól kétóránként felkelni, kinyújtani végtagjainkat, kilazítani az ujjainkat, megmozgatni a nyakunkat és a vállunkat, majd néhány percet sétálni, miközben rekeszizomból mélyeket lélegzünk.

4. Nyolc óra munka, nyolc óra pihenés…
Az alváshiány megbosszulja magát. Az egészséges alvásciklus fenntartása érdekében az éjfél előtti alvás a leginkább értékes pihenés. A kevés alvás koncentrációs problémákhoz, energiahiányhoz, ingerlékenységhez, sőt akár immunrendszerünk gyengüléséhez is vezethet. Ezek a tényezők, pedig mindennapi teljesítményünkre is igen kedvezőtlen hatással vannak. Arról sem szabad elfeledkeznünk, hogy bizony a kevés alvás külsőnkön is meglátszik, és rosszabb benyomást kelthet kollégáinkban és főnünkben!

5. Kérdezzen bátran!
Az irodai berendezések funkcióinak teljes körű ismeretével lehet csak hatékony a munkavégzés, ezáltal értékes időt takaríthatunk meg. Így ne érezzük magunkat zavarban, ha technikai segítséget kérünk, hiszen ez hosszú távon mind a saját, mind a munkáltatónk érdekeit szolgálja.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.