Pénzügy

A McDonald’s és a Microsoft lett a legjobb munkahely

Régiónk legjobb nagyvállalatainak listáját az oroszországi McDonald’s vezeti, míg a szlovén Microsoft a kis- és középvállalatok között ért el első helyezést. A számítástechnikai cég különdíjat is kapott, hiszen hét országban is kiemelkedő eredményt ért el. A versenyben négy magyar cég végzett az elsők között.

A Hewitt Associates nyilvánosságra hozta a kelet-közép-európai Legjobb Munkahely Felmérés eredményeit. A régió 12 országában végzett kutatás keretében közel 600 vállalat mintegy 120 ezer munkavállalója és 3000 felső vezetője mondta el véleményét.

A kis- és középvállalatok kategóriában egyetlen magyarországi cég végzett az első 15 között: a Debrecen Heat Supply Close Company a hatodik helyet érte el. A nagyvállalatok közül negyedik lett a Market Ltd., a kilencedik a MARS Sales, illetve tizenegyedik az Eli Lilly.

A tehetségek megtartása is cél

„A dolgozók elkötelezettségének kérdése üzleti megfontoláson alapszik. A kutatások egyértelműen igazolják, hogy az elkötelezett munkatársak fellendítik az üzleti teljesítményt. A Legjobb Munkahelyek az átlagosnál 24 százalékkal nagyobb részvényesi megtérüléssel rendelkeznek” – hangsúlyozta Szelecki Zsolt, a Hewitt Emerging Markets vezetője.

A régióban a megkérdezett közel 3000 felső vezető 71 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a tehetséges munkavállalók vonzása és megtartása a következő 3-5 év legnagyobb humán kihívásait jelenti majd. Sokan közülük jelentős tehetséghiányra is számítanak a közeljövőben, főként Bulgáriában, Szlovákiában és Lengyelországban. Ausztriában és Magyarországon ennél kevésbé borúlátóak a humán terület munkatársai.

A munkáltatók már most új megoldásokat keresnek. A felmérésben részt vett cégek 78 százaléka tart kapcsolatot egyetemekkel, főiskolákkal, 71 százalékuk pedig folyamatos kommunikációs kampánnyal hirdeti magát. A volt alkalmazottak is segíthetnek a probléma enyhítésében azzal, hogy továbbra is kiállnak a korábbi vállalatuk mellett, további üzletekhez segítik, vagy éppen új tapasztalatokkal gazdagabban visszatérnek.

Az elkötelezettség csökken

„A felmérés eredményei azt mutatják, hogy amikor egy munkavállaló újonnan csatlakozik a vállalathoz, hasonlóképpen érez, mintha szerelembe esne. Rendkívül elkötelezett a cég felé, és hajlamos szemet hunyni a tökéletlenségek fölött. Azonban a vállalatnál töltött egy-másfél év után az elkötelezettség 69-ről 53 százalékra csökken” – hívta fel a figyelmet Szelecki Zsolt.

Csupán minden második munkavállaló gondolja azt, hogy a cégéről mint munkahelyről kialakult külső kép összhangban áll személyes tapasztalataival. A Hewitt szerint, ha egy munkaadó nem tartja be dolgozóinak tett ígéretét, már rövid távon is aláássa a cégbe vetett bizalmukat, ezáltal csökkentve elkötelezettségüket.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik