Pénzügy

Már nem divat a vállalalati locsolkodás

A kisebb kollektívákban még tartják, a nagyobb vállalatoknál azonban a hagyományos munkahelyi locsolkodás már nem igazán divat. Ehelyett a cégek inkább különleges rendezvényekkel szórakoztatják a dolgozókat húsvét alkalmából: van, ahol nyuszisimogatást rendeznek a gyerekeknek, máshol kiállítással várják a tavaszünnepet.

A legtöbb cég nem szervez központi eseményt vagy locsolóbált húsvétra. „A Dunaferrnél nincs összevont ünneplés. A kolléganők meglocsolása csak a szűkebb környezetre jellemző, ám úgy tudom, hogy a leányvállalatainknál, munkahelyi kollektíváknál még él ez a szép hagyomány” – mondta a FigyelőNetnek Várkonyi Zsolt, a Dunaferr Zrt. PR-menedzsmentjének vezetője. Hozzátette, hogy az üzemi újságban megjelenik minden évben egy köszöntő húsvét alkalmából, jelenleg is az ünnep ihlette a címlapot.

A Magyar Postánál hasonlóképpen járnak el: ünnepséget nem rendeznek, ám a postahivatalok, osztályok dolgozói meglocsolják a kolléganőket. „A lakosság ünnepléséhez a posta minden évben egy új bélyeg kiadásával járul hozzá” – mondta Tomecskó Tamás sajtószóvivő, aki szerint az emberek újra megtalálták a szépségét a húsvéti képeslapküldésnek. „Annyi üdvözlőlapot ugyan nem küldenek, mint 10-15 évvel ezelőtt, ám mégis növekedés figyelhető meg. Örülünk, hogy az SMS-ek és az e-mailek korában még mindig van helye a levelezőlapnak, amelyet az ember a kezébe foghat, eltehet emlékbe” – fűzte hozzá.

Programok a vállalati üdülőben

„A Magyar Telekom a húsvétról – más felekezeti-vallási jellegű ünnepekhez hasonlóan – nem emlékezik meg hivatalosan és szervezett formában. Az alkalmazottak csak mint családi ünnepet egyénileg, baráti alapon, egymás közt tartják, például locsolással vagy csokinyúl, -tojás ajándékozásával. Az ilyesmi magánjellegű, nem a munkavégzés és a munkaidő terhére történik, így nem tudunk róla beszámolni” – tájékoztatta lapunkat a kommunikációs igazgatóság. A szabadnapok, a hosszú hétvége idejére viszont a vállalati üdülőik húsvéti programokat szerveznek a szabadidejüket ott töltő munkatársak és családjuk részére.

Alternatív húsvétolás

Egészen más oldalról közelítik meg a húsvétot Győrben, az Audi Hungaria Motor Kft.-nél, ők a gyerekek örömét keresik. A vállalat 5800 főt – zömében fiatalokat – foglalkoztat, így sokuknak van kicsi gyereke. Ezért minden évben kétszer róluk szólnak a vállalati ünnepek, Mikuláskor és húsvétkor is játszóházzal, zenés műsorral várják őket az Audi Hungaria Fórum elnevezésű közösségi házba. A 300 fő befogadására alkalmas épület mellett az immár hagyományossá vált nyuszi- és báránysimogató várja a kicsiket, de a légvárban és a kreatív-foglalkozásokon is kiélhetik magukat a nebulók.

A nyuszisimogató mellett kreatív programok is várják a dolgozók gyerekeit. (Kép: sxc.hu)

A nyuszisimogató mellett kreatív programok is várják a dolgozók gyerekeit. (Kép: sxc.hu)

„A húsvét szombatján tartott családi napon a locsolkodásra már nem nagyon szokott idő jutni, a gyerekek eltelnek a változatos programokkal” – mesélte Czechmeister Mónika, az Audi sajtóreferense.

Korábban „a nagy hímes tojás” akcióval készült a húsvétra az Ericsson Magyarország, de tartottak már kiállítást is a cég galériájában az ünnep tiszteletére. Pogonyi Ildikó a vállalat kommunikációs tanácsadója elmondta lapunknak, hogy a galériában mutatkozott be Bércziné Szendrő Csilla tojásíró népi iparművész egy tavaszi tárlaton. „A nagy hímes tojás akció pedig arról szólt, hogy versenyre hívtuk a dolgozókat: mutassák meg, ki tudja a legszebb díszes tojást megalkotni. Így láthattunk barkával és gyönggyel ékesített tojásokat, a környezetvédelemmel foglalkozó kolléganőnk pedig egy egész kis tárlatot hozott össze tojásformájú montázs-képeivel” – mondta a galériát is gondozó tanácsadó. A locsolkodás nem igazán divat, de azért minden évben vannak olyan férfiak, akik tesznek arról, hogy a lányok el ne hervadjanak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik