Pénzügy

Tájékoztatással és képzéssel a tudatos fogyasztókért

A fogyasztókat fenyegető káros jelenségek a XXI. század egyik legnagyobb biztonsági kihívásai. A technikai haladás, az áruk és szolgáltatások szabad áramlása és gyors fejlődése megélhetést, munkalehetőséget, nagyobb kényelmet jelent mindannyiunk számára – de nagyobb kockázatot is. A kiélezett piaci vetélkedés közepette megjelenő emberi felelőtlenség, szakszerűtlenség és üzleti mohóság hatalmas veszélyeket hordozhat a fogyasztók számára – mondták ki a szakemberek a Fogyasztóvédelmi szakmai konferencián.

Az Országgyűlés Fogyasztóvédelmi eseti bizottsága rendezte meg a Fogyasztóvédelmi szakmai konferenciát, amelyen részt vettek az érintett minisztériumok, hatóságok és a békéltető testületek, valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara képviselői. Szót kaptak azonban a tanácskozáson a fogyasztóvédelem területén tevékenykedő civil szervezetek és a szakmai érdekképviseletek delegáltjai is.


A fogyasztók biztonsága kihívás, amelynek csak a politikai, az állami, a civil, a szakmai, az érdekvédelmi és a versenyszféra összes résztvevőjét magába foglaló együttműködéssel lehet megfelelni. Aktív állami szerepvállalás, hatékony ellenőrző hatóságok, megfelelő szintű kormányzati segítséggel bíró civil szervezetek, a gazdasági verseny résztvevőinek érdekeltté tétele és a folyamatosan aktualizált jogszabályok növelhetik a fogyasztói biztonságot. Ezek mellett a tájékoztatás, a képzés segítheti a tudatos fogyasztói magatartás elterjedését.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik