Pénzügy

Személyre szabott álláskeresés

Az ügyfélközpontúság és a szolgáltató jelleg lesz a legfontosabb a munkaügyi kirendeltségeken, az adminisztrációs, ügyviteli feladatokat pedig a kirendeltségeket összefogó regionális központok látják majd el.

Január elsejével átalakult a foglalkoztatási intézményrendszer: létrejöttek a regionális munkaügyi központok, és ezekhez tartoznak a kirendeltségek – mondta Schranz Edit, a Szociális és Munkaügyi Minisztérium szóvivője kedden a regionális munkaügyi központok sajtóreferenseinek tartott tanácskozás szünetében.

Hozzátette, a kirendeltségeken erősödik az ügyfélközpontúság, a szemléletváltás következtében a foglalkoztatási szolgálat személyre szabottan tud segíteni a hozzájuk forduló állást kereső ügyfeleknek. Az eddigi 174 kirendeltség további hárommal bővül. A kormány tavaly decemberben döntött arról, hogy az akkori 20 megyei munkaügyi központot 7 regionális központ váltsa fel.

Az korábbi húsz – fővárosi, megyei – munkaügyi központ helyett a létrejött hét regionális intézmény fogja össze a helyi szociális és munkaügyi feladatokat, és irányítja a térség munkaügyi kirendeltségeinek szakmai munkáját.

Az átszervezés célja az volt, hogy az adminisztrációs, ügyviteli feladatokat egy-egy régióban három-négy kirendeltségre koncentrálják, így a többi iroda mentesül e munka alól, azaz jóval több idő és energia jut az ügyfelekre, amivel erősödhet a kirendeltségek szolgáltató jellege.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik