Pénzügy

A hallgatók véleményétől függ a jövedelem

Osztályozzák az oktatókat a Műegyetem MBA-képzésén. A különleges teljesítmény-értékelési rendszerre nemcsak Magyarországon nincs példa: a külföldi egyetemek hasonló képzésein is ismeretlen ez a gyakorlat.

Dr. Andor György, a műegyetemi MBA-képzés igazgatója szerint az értékelési rendszer kialakítására azért volt szükség, mert a tisztán piaci alapon működő képzésnél alapvető, hogy megfeleljenek a hallgatói elvárásoknak, így ezekről méréssel pontosítják az információkat. Hozzátette, hogy a jó teljesítmény érdekében a munkatársakat is motiválni kell, bár ez nem egyszerű, mert az egyetemi belső minősítések, az úgynevezett akadémiai értékelés általában nem sokat mond arról, hogy a piac szerint ki a jó és ki a rossz tanár.

Az igazgató szerint a hallgatói értékelés hagyományos formái sem teljesen megfelelőek. Bár ezek legtöbbször részletes felmérések, számos olyan kérdést is tartalmaznak, amelyek inkább elhomályosítják, nem pedig megvilágítják a tényleges teljesítményt. Válaszolt-e az oktató a hallgató kérdésére, jól olvashatóan írt-e a táblára, vagy van-e megfelelő tananyag az otthoni tanuláshoz? – az ilyen és hasonló kérdések helyett egyszerűbb, ha a tanár munkáját inkább egyszerűen minősítik.


Az értékeléshez gyors visszacsatolásra van szükség, így a hallgatók a következő félév kezdetén osztályozzák a tanárokat. Addigra le is ülepednek a történtek, létrejön bennük egy összkép, ami a félév végén még lehet, hogy nem alakulna ki. Az oktatók fizetése alapdíjból és bónuszból áll. A bónusz teljes összege az alapdíjnak a kétszeresét is kiteheti, ez az összeg pedig teljes egészében a hallgatói osztályzatok átlagán múlik.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik