Pénzügy

Újabb szolgáltatói munkakörök

Újabb befektetéseivel duplájára növeli alkalmazottai számát az informatikai szolgáltatásokat nyújtó Electronic Data Systems (EDS).

Kóka János gazdasági miniszter ezzel kapcsolatban kedden sajtótájékoztatón független elemzésekre hivatkozva kijelentette, hogy Kelet-Közép-Európában Magyarország az ideális helyszíne a fejlesztéseknek, mivel itt megfelelően képzett a munkaerő, jó az infrastruktúra és a szabályozási környezet. Az új munkahelyeknek csak egyharmada létesül Budapesten, kétharmada Vasváron és a dél-alföldi régióban. Az EDS beruházásából a kis- és középvállalkozások is profitálnak, hiszen minden multinacionális cég által létrehozott munkahely továbbit teremt a kkv-knál. Kóka János kifejtette: a cél az, hogy Magyarország magas hozzáadott értéket előállító ország legyen, s Budapest mellett más területek is regionális szolgáltatóközponttá váljanak.

Szolgáltató cégek

A világ egyik legnagyobb informatikai és üzletifolyamat-szolgáltatója, az EDS tizenöt éve van jelen Magyarországon, s a főváros mellett Vasváron adatrögzítő és dokumentumkezelő központot nyitott 1998-ban. Az ügyfélkapcsolati központot 2002-ben nyitották meg Budapesten, míg a pénzügyi és számviteli szolgáltató központot 2004-ben létesítették. A mostani bővítés során elsősorban projektmenedzsereket, magas szinten képzett könyvelőket és pénzügyi szakembereket keres az EDS. Az EDS egyike a hazánkban is működő számos szolgáltató cégnek. Az utóbbi években idehaza is elszaporodtak a call centerek, számuk mintegy hatszázra tehető.

Munkaerőpiaci aspektusok

A szolgáltató központok hazai megjelenésével új lehetőségek nyíltak a hazai munkaerőpiacon. Különösen a fiatalok, pályakezdők érintettek, hiszen a több tízezer munkavállalót foglalkoztató call centereknél a nyelvtudás előny, Magyarországon pedig a fiatalok és felsőfokú végzettséggel rendelkezők körében jellemző az idegen nyelv ismerete. A szolgáltatói munkakörben nem szempont a magas iskolai végzettség, sőt, a diplomával rendelkezőket a legnehezebb megtartani az ilyen munkakörben, mindamellett az ilyen cégeknél a viszonylag monoton munka miatt minden képzettségi szinten nagy a fluktuáció. Szakemberek szerint korábban érettségivel eladói álláson kívül alig lehetett valamire számítani Magyarországon, míg manapság a call centerekben dolgozók többsége középfokú végzettséggel rendelkezik. A munkakörben jól teljesítők előtt pedig több cégnél van kilátás továbblépésre, karrierre.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik