Pénzügy

A tv2 kereskedelmi főigazgatója

Sikere nemzetközi szinten is vitathatatlan, pedig nehezen enged a tárgyalóasztalnál. Egy-egy megbeszélése előtt nemcsak a témából, hanem partneréből is felkészül.

A tv2 kereskedelmi főigazgatója 1Pócsik Ilona Miskolcról került a fővárosi közgazdaság-tudományi egyetemre, majd a Magyar Rádió és Televízióhoz. 1986-tól tizenegy éven át a Magyar Televízió kereskedelmi igazgatójaként dolgozott. 1997. szeptemberétől az MTS-SBS Rt. által működtetett tv2 kereskedelmi főigazgatója.

Nem tipikus száraz, szikár üzletasszony: előfordult, hogy Kapolcson, az ottani fesztivál idején szervezett találkozót az üzleti partnereknek. Jobban szereti a kötetlen rendezvényeket, mint a protokollt. Hiszi, hogy az üzleti életben is kell az emberi kapcsolat – szakmai szempontból azonban ő maga, saját bevallása szerint, nem könnyű eset, nehezen enged a tárgyalóasztalnál.

Igaz, a sikerhez ez ma már szinte elengedhetetlen, hiszen az utóbbi években az ügyfelek éves keretet adnak meg a reklámköltésre, s egy ilyen szerződés megkötését nyolc-tíz tárgyalás előzi meg három-négy hónap leforgása alatt. Emellett ráadásul egy-egy ügylethez két partnerrel, a médiaügynökséggel és a hirdetővel is meg kell küzdeni.

Üzleti partnerei szerint éppen attól hiteles a reklámszakmában és a média világában is, hogy soha nem kötött elvtelen kompromisszumot, mindig következetesen képviselte munkáltatója érdekeit. Üzleti alapon tárgyal, s képes úgy keresztülvinni az akaratát, hogy partnereiből tiszteletet vált ki, miközben kellően nyitott. Sikerének egyik titka, hogy nemcsak a témából, hanem partneréből is alaposan felkészül, s hozzáigazítja a saját tárgyalási stílusát.

Hogy sikeres-e, az nemcsak tv2 hirdetési bevételeiben nyilvánul meg, hanem abban is, hogy májusban beválasztották az Európai Televíziós Reklámszövetség (EGTA) elnökségébe (a szervezet a kontinens televíziós piaci szereplőinek közel háromnegyedét tömöríti), júniusban pedig a Reklám Világszövetség (IAA) magyar tagozatának elnöke lett, s emellett több szakmai szervezet elnökségében is helyet foglal. Fontosnak érzi az IAA nemzetközi tapasztalatainak átvételét, illetve adaptálását a hazai viszonyokra, továbbá a szakemberképzést, s a Magyarországon még gyerekcipőben járó társadalmi célú reklám nagykorúsítását.

1995-ben a Magyar Köztársaság Kiskeresztjével tüntették ki. Rendszeresen oktat felsőoktatási intézményekben marketingkommunikációval kapcsolatos ismereteket. Hobbija az utazás, a zene és a sport. Lánya 24 éves, másoddiplomásként az ELTE pszichológiai szakán tanul.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik