Július 1-jétől az MVM kizárólag elektronikus formában bocsáthatja ki az energiaszámláit nemlakossági ügyfeleinek, ezért Dr. Romhányi Róbert, az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. vezérigazgatója Az MVM For You posztja szerint Németh Lászlóval, az Ipartestületek Országos Szövetségének (IPOSZ) elnökével egyeztetett együttműködésről, a kisvállalkozások tájékoztatásáról, azonos törekvésekről. Az egyeztetés egyik kulcstémája volt, hogy miért fontos áttérni az elektronikus számlára a lakossági fogyasztónak nem minősülő ügyfélkörnek, hiszen Az MVM és a mintegy 140 éves ipartestületi hálózattal, jelenleg közel 160 ipartestülettel működő IPOSZ kölcsönös támogatásukról biztosították egymást az edukációban és a kisvállalkozások elérésében, amely fontos szerepet játszhat abban, hogy „Kiemelten fontosnak tartjuk, hogy minden érintett ügyfelünket megszólítsuk, és hiszünk a közös munka erejében, ezt mutatja az is, hogy az MVM Csoportban elindult a szoros együttműködés olyan szervezetekkel, amelyeken keresztül támogatást nyújthatunk a vállalkozások számára az energiahatékonysági beruházások, valamint a megújuló energiában rejlő lehetőségek kiaknázása kapcsán is.” – húzta alá a találkozó kapcsán Dr. Romhányi Róbert.
Az MVM már 2024 vége óta számos alkalommal hívta fel nemlakossági ügyfelei figyelmét, hogy saját érdekükben Az átálláshoz ajánlják a weboldalukon található tájékoztatót.
Fontos megjegyezni, hogy a kötelező e-számla kibocsátás nem kizárólag az egyetemes szolgáltatókra, illetve versenypiaci kereskedőkre vonatkozik, hanem a hálózati elosztótársaságokra is. Az MVM Hálózati társaságai a napokban keresik fel az érintett vállalkozásokat, hogy az elosztó felé is megadják az elektronikus számla fogadására alkalmas e-mail címüket, függetlenül attól, hogy azt esetleg az energiaszolgáltatójuk felé korábban már megtették.
Januárban írtunk róla, hogy gondok lehetnek a vállalkozásoknál az elektronikus számla befogadásával. Akkor kérdésünkre az MVM azt írta, hogy az egyetemes szolgáltatásban náluk akkor:
- mintegy 102 ezer nem lakossági áramügyfél volt, akiknek egyharmada kapott már januárban is elektronikus számlát, vagyis közülük mintegy 68 ezer ügyfelet kellett átállítani júliusra az elektronikus számlafogadásra,
- a 37 ezer földgázfelhasználó közel fele pedig elektronikus számlát kapott már januárban is, tehát mintegy 18,5 ezer kisvállalkozás akkor még nem.