Az OTP közleménye alapján a csalók gyakran keresik az ügyfeleket telefonon keresztül a bank nevében. Sőt, ilyenkor előfordulhat, hogy
- a csalók a bank vezetőinek, akár
- a Biztonsági Igazgatóság vezetőjének, Bucsek Gábornak adják ki magukat.
- Az ilyen hívások során az sem kizárt, hogy az érintett banki vezető nyilvánosan elérhető telefonszámát a csalók hívószám-hamisítással lemásolják, így
- az ügyfelek telefonján a vezető valós telefonszáma jelenik meg.
A csalók az ilyen hívások során gyakran hivatkoznak arra, hogy az ügyfél pénze veszélyben van, ezért szükséges valamilyen program telepítése az ügyfél számítógépére vagy mobileszközeire, vagy arra kérik az ügyfeleket, hogy pénzüket utalják úgynevezett „biztonsági számlára”. Azonban
A bank közleményében felhívja az ügyfelek figyelmét arra, hogy az OTP Bank munkatársai minden esetben a nyilvánosan elérhető ügyfélszolgálati telefonszámokat használják az ügyintézés során, és soha nem kérik programok telepítését vagy a számlán tartott pénz „biztonsági számlára” utalását. Ilyen jellegű kérést akkor se teljesítsenek, ha a bank vezetői nevében mutatkoznak be vagy a telefonszám a nyilvánosságban elérhető adatok alapján valóban a hitelintézet valamely vezetőjéhez tartozik. Amennyiben a hívás során gyanús körülmények merülnek fel, úgy szakítsák meg a hívást és keressék az ügyfelek a bankot. Közlésük szerint a bank mobilapplikációjában az ügyfelek egyszerűen és gyorsan ellenőrizhetik, hogy a hívást valóban a bank indította-e.