Gazdaság

Úgy indította el az Avokado a Lidl online vásárlási lehetőségét, hogy a Lidl szerint nincs is együttműködés köztük

Mohos Márton / 24.hu
Mohos Márton / 24.hu

A Lidl diszkontlánc az Aldihoz hasonlóan, nem saját webshopot gründolt, hanem összeállt egy több kiskereskedelmi láncot is képviselő szolgáltatóval, az Avokado Online Bevásárlószolgálattal – írta ki a Pénzcentrum. Mint a portál megjegyezte, szép csendben, mondhatni fű alatt indította el online bevásárló-felületét a Lidl 2024-ben, és ismertetik a részleteket is.

Ezzel az egésszel azonban úgy tűnik, van egy elég nagy gond, amit cikkünk megjelenése után jelzett a Lidl.

Lidl: Nincs együttműködés a Lidl és az Avokado között

A sajtóban megjelent hírekkel ellentétben a Lidl Magyarország nem indított webshopot Magyarországon, illetve nem kínál online bevásárlási felületet sem – szögezte le a Lidl lapunknak is eljuttatott állásfoglalásában. A Lidl Magyarország és az Avokado Online Bevásárlószolgálat között nincs együttműködés, az Avokado független vállalkozásként önállóan nyújt szolgáltatást fogyasztói részére. Ennek megfelelően, a Lidl Magyarország nem az Avokado partnere, az Avokado vásárlói pedig nem a Lidl Magyarországtól vásárolnak termékeket, hanem az Avokadótól. Az Avokado nem tüntetheti úgy fel magát, mint a Lidl Magyarország partnere. A szolgáltatásért a fogyasztók felé az Avokado felel, és az Avokado felelőssége a fogyasztók tisztességes tájékoztatása is. A Lidl Magyarország az Avokado részére ügyvédi felszólítást küld azzal kapcsolatban, hogy a fogyasztók részére nyújtson tisztességes tájékoztatást a bevásárlási felülettel kapcsolatban, továbbá szüntesse meg a Lidl védjegy jogellenes használatát.

Avokado: valóban nincs közvetlen partnerség

Az Avokado Online Bevásárlószolgáltatás nem a Lidl hivatalos weboldala, webshopja vagy partnere – írta az Avokado sajtóközleményében. Az Avokado önmagában sem egy webshop, modelljének lényege, hogy bevásárló szolgáltatást nyújt, a felhasználók online tudnak rendelni ismert fizikai boltokból, kereskedőktől akár egyszerre 3 különböző helyről. A weboldalon több üzlet kínálatából válogathatnak, partnereik között megtalálható többek között a METRO, a Fressnapf és a Culinaris is.

Eddigi működése során az Avokado az elérhető boltokkal üzleti partnerséget is ápolt, a vásárlók aktuális igényeinek kiszolgálása érdekében a korábbi modell kiegészítéseként azonban, immár olyan boltokból is vállal bevásárlást, akikkel nincs közvetlen partnerségben. A Lidl termékei is ebben a módosított modellben érhetőek el a felületen.

Így tehát az Avokado oldaláról rendelhető termékeknél a Lidl sem minősül webshopnak. A futárok a Lidl megjelölt áruházából beszerezhető termékeket juttatják el a vásárlók részére az általuk kijelölt időablakban, akár 3 órán belül.

Kérdéseinkre annyival egészítették ki a sajtóközleményt, hogy a Lidl és az Avokado között van élő kapcsolat a kérdésben, a kéréseiknek azonnal eleget tettek: a vásárlók számára kikerült egy új tájékoztató, és a védjegyek használatát is beszüntették. Illetve, hogy a szolgáltatást, amelyben bevásárolnak a Lidl üzleteiből a vásárlók helyett, továbbra is kínálják.

Az Avokado oldalán a következő tájékoztatás olvasható:

Kapcsolódó
Behozhatatlannak tűnik a Lidl előnye a kereskedelmi láncok toplistáján
Maradt a Lidl, Spar, Tesco sorrend a dobogón, de van változás is.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik