Gazdaság

Nem épül akkugyár Dél-Magyarországon a BYD szegedi autógyára miatt

Fischer Zoltán / Miniszterelnöki Sajtóiroda / MTI
Fischer Zoltán / Miniszterelnöki Sajtóiroda / MTI

Mégsem Magyarországon gyártják, hanem Kínából hozzák a BYD hamarosan épülő szegedi üzemébe az akkumulátorokat – ezt nevük elhallgatását kérő iparági források közölték a Népszavával.

A lap szerint egyikük úgy fogalmazott: a magas szállítási költségek ellenére „lefóliázott állapotban, rész­egy­ségen­ként” érkeznek majd az erőforrások. Az akkurészegységeket Szegeden illesztik össze, és rakják be az autókba. Ami a lényeg, s amitől mindenki fél: vegyipari tevékenység ott már nem történik.

Hogy a világ vezető elektro­mos­autó-­gyár­tója miért nem egy Szegedhez közeli városban gyártja az akkukat is, a válasz elég egyszerű: a felhasznált grafitot nagy tömegben mindenképpen ide kellene hozni Kínából, és alig van költségkülönbség aközött, hogy az alapanyagot vagy a részegységeket szállítják oda – jegyezte meg a cikk. Hozzátéve, hogy az sem elhanyagolható, hogy így nem kell felépíteni több száz millió euróból egy új gyárat.

Kapcsolódó
Szegeden a nagy többség támogatja a BYD-beruházást
Nagy a kontraszt Debrecennel szemben.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik