Gazdaság

Kötelező akciók: nagy dobásra készül a Lidl

Mohos Márton / 24.hu
Mohos Márton / 24.hu
A KSH legfrissebb adatai szerint 16,4 százalékkal nőttek átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapjához képest, amely összességében egy hónap alatt 0,7 százalékos, élelmiszerek esetén 0,3 százalékos drágulást jelent. Ám ez nem jelenti azt, hogy mindenhol áremelkedésre kell számítani, párhuzamosan az akciós termékek köre is bővül a nagy élelmiszerláncoknál.

A múlt hónapban 16,4 százalékra csökkent a magyar infláció mértéke, ami tavaly nyár óta nem látott szint, az elemzők mégis nagyobb csökkenésre számítottak, de az élelmiszerek és az üzemanyagok erőteljes áremelkedése ezt nem tette lehetővé: meglepetésre nem folytatódott ugyanis az élelmiszerek árcsökkenése, ismét 0,3 százalékos drágulást mértek ebben a szegmensben, így az infláció és a reálbérek visszaesése miatt még mindig csökkenési trend van a fogyasztásban.

Nem mindenhol van drágulás

A június 1-jétől életben lépett kötelező akciók esetében a Lidl Magyarország úgy döntött, hogy az előírt 15 százalék helyett, annál jóval nagyobb mértékű, 20-50 százalék közötti kedvezményt biztosít vásárlóinak. Az élelmiszerlánc már év elejétől kezdve árcsökkentési programot indított, melynek köszönhetően már több mint 500 termék ára mérséklődött, így ma már egyes termékek akár 40 százalékkal olcsóbban is megvásárolhatóak – írta a vállalat a portál megkeresésére.

Az üzletlánc az árstop kivezetését követően is folytatja árcsökkentési programját, így „Többet adunk” elnevezésű akciója keretében, egyes esetekben, akár 50 százalékos árcsökkentést is ad vásárlóinak. A Lidl a rendeletben előírt 15 százalékos kötelező akciók kereteit is kibővítette, és az előírt mértéknél jóval nagyobb kedvezményeket biztosít vásárlóinak. Mindez azért is fontos, mert – ahogyan az a forgalmi adatokból egyértelműen látszik – a vásárlók költései elsősorban élelmiszer-fókuszúak, és egyre kevesebbet költenek más árucikkekre.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik