Gazdaság

Nem is gondolná, milyen sokan rontják el az autópályamatrica-vásárlást

Kummer János / 24.hu
Kummer János / 24.hu

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) ügyfélszolgálataira évente több mint 25 ezer téves matricavásárlással kapcsolatos jelzés érkezik, például rendszám elírásából, téves felségjelzésből és kettős matricavásárlásból adódóan – írta a Pénzcentrum.

A jó hír, hogy a matricák érvényességének online lekérdezésével elkerülhető, hogy duplán fizessük meg az úthasználati díjat. Idén januárban indította el a NÚSZ online lekérdező felületét, amelyről azt érdemes tudni, hogy az egyetlen olyan platform, ahol az összes matrica megjelenik, függetlenül attól, hogy az e-matricát a nemzetiutdij.hu-n vagy a társaság ügyfélszolgálatain, viszonteladó partnerein keresztül, benzinkúton, az interneten, vagy SMS-ben, mobilapplikáción keresztül vették-e. A szolgáltatás célja, hogy segítse a gyorsforgalmi utak használóit, hogy egyszerűen és gyorsan tudjanak tájékozódni arról, van-e a gépjárművükön érvényes e-matrica.

Azt is írják, hogy a NÚSZ Zrt.-hez beérkező kettős vásárlásokkal kapcsolatos üzenetekből az derül ki, hogy sokszor abból adódik a felesleges matricavásárlás, hogy az ügyfelek nem a hivatalos lekérdező felületen ellenőrzik az úthasználati jogosultság meglétét.

A lekérdező felületén a lejárt és későbbi érvényességi időponttal kezdődő autópálya-matricák nem jelennek meg, csak a lekérdezés pillanatában érvényben lévő vignetták.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik