Gazdaság

Árcsata: a Tesco és a Spar nem áll be a diszkontok sorába

Mohos Márton / 24.hu
Mohos Márton / 24.hu
Árcsökkentés: két táborra szakadtak a boltok, homlokegyenest mást csinál az Aldi és a Lidl, mint a Tesco és a Spar – adta hírül a vg.hu.

Egy hete az Aldi bejelentette, hogy folytatja az alapvető élelmiszerek körében a tartós és jelentős árcsökkentést, és terméktől függően 20–23 százalékkal alacsonyabb áron kínálja magyar beszerzésű trappista sajtjait. Az első válasz a CBA-tól érkezett meg, amely 20 százalékot meghaladó mértékű árcsökkentést hajtott végre a trappista sajtoknál, ugyancsak március 1-jétől. A Lidl sem sokat késlekedett, és bejelentette, hogy március 6-tól, hétfőtől nagymértékben és tartósan csökkenti a kínálatában található, legnépszerűbb sajtok árát.

A német diszkontokkal szemben a Tesco tartja magát ahhoz, hogy nem alkalmaz direkt árcsökkentést. Ehelyett exkluzív vásárlási kedvezményekre építi a stratégiáját, azt állítva, hogy ezzel a fogyasztók optimalizálni tudják a háztartási kiadásaikat – válaszolták a portálnak.

Ezért a Tescónál nem egyetlen termék árát csökkentik, hanem a bevásárlókosár teljes tartalmára figyelnek. Emlékeztettek rá, hogy január óta több mint 2000 termék ára csökkent, átlagosan 9,5 százalékkal a kínálatukban, emellett az „árgarancia” jelölésű termékek – mintegy 500 alapvető élelmiszer és háztartási cikk – árát közel egy éve tartósan alacsonyan tartják. Emellett a Tesco Clubcarddal hétről hétre közel 1200 terméket kínálnak kedvezményes áron a hűségkártya-tulajdonosoknak. Megjegyezték, hogy ezenfelül egy héten kétszer a Clubcarddal rendelkezők a vásárlásuk végösszegéből 5 százalék kedvezményt is kapnak.

Saját magában hisz a Spar

A Spar egyértelművé tette a lapnak, hogy nem áll be abba a sorba, amelyet az Aldi vagy a Lidl diktál. „Saját akciós és árképzési politikával rendelkezünk, amelynek célja a versenyképes árak biztosítása a fogyasztók irányába” – fogalmazott tömören Maczelka Márk kommunikációs vezető.  Felidézte, hogy annak érdekében, hogy a vásárlók a lehető legkedvezőbb áron tudják lebonyolítani a bevásárlásaikat, létrehozták a Spar-akciótervet. Ebben megkülönböztetnek piros és sárga árcímkés termékeket: az előbbiek mindig jó árakat ígérnek, az utóbbiak pedig minden héten akár 1600 akciózott terméket jelölnek meg, amelyek csütörtöktől érhetők el az áruházakban. Ezenfelül hétvégi extra kedvezményeket is alkalmaznak, illetve a SuperShop-kártya-pontok levásárlása és beváltása is kedvezőbb árakat eredményez. Ugyanakkor a Spar akciós újságját lapozgatva az látszik, hogy a bolt látványos, 18-36 százalékos leárazást hajtott végre a trappista sajt kategóriájában.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik