Gazdaság

Fókuszban a családi vagyonkezelés

Több száz évnyi szakmai tapasztalat birtokában, az egyik legszélesebb termékpalettával, a családi szemléletű vagyonkezelésre fókuszálva szolgálja ki ügyfeleit az MKB Private Banking üzletága. Interjú Pleschinger Gyula Márkkal, az MKB Private Banking üzletágának igazgatójával.

A Magyar Bankholdinghoz tartozó Budapest Bank, a Takarékbank és az MKB Bank összeolvadása privátbanki területen is számos újdonságot hoz. Milyen előnyöket észlelhetnek jelenlegi és leendő ügyfeleik?

Bár a teljes formális integráció még hátravan (a Takarékbank jövő tavasszal csatlakozik az idén egyesült MKB Bankhoz és Budapest Bankhoz), az MKB Bank és az egykori Budapest Money+ privátbanki munkatársai valójában már most egy szervezetben dolgoznak, stratégiai együttműködésben a takarékbankos kollégákkal. Termékkínálatunk az egyik legszélesebb a hazai piacon, a fúzióval pedig olyan páratlanul erős szakmai műhely jön létre, amely képes felvonultatni gyakorlatilag minden iparági best practice-t. Középvezetőink összesen több mint 200 év szakmai tapasztalattal rendelkeznek, rendkívül gazdag karrierutakkal és igen széles kompetencialistával. Az egyesüléssel létrejött legnagyobb hazai fiókhálózat révén pedig jóval szélesebb elérhetőséget biztosítunk ügyfeleinknek, mint bármelyik korábbi privátbanki terület az összeolvadás előtt. Az előnyök tehát röviden: kivételesen széles termékpaletta, könnyű és gyors elérhetőség, valamint nemzetközi szinten is kiemelkedő szakmai tudásbázis.

Mely privátbanki részterületekre koncentrálnak különösképpen?

Saját befektetési alapkezelőnk van, és elhozzuk ügyfeleinknek az összes releváns pénzügyi terméket, amelyek a világ nagy pénzügyi központjaiban is elérhetőek. Nagyon erős a treasury területünk, ami a tőkepiaci navigációhoz kínál elengedhetetlen iránytűt az itt befektetni szándékozók számára. Gőzerővel dolgozunk azon is, hogy a már egyébként is élvonalbeli családi vagyontervezési szolgáltatásainkat tovább bővítsük.

Elérkezettnek látják az időt, hogy a személyek helyett Magyarországon is a családokra helyeződjön a hangsúly a privátbanki kiszolgálásban?

Abszolút. Nem véletlen, hogy már három évvel ezelőtt foglalkozni kezdtünk ezzel a területtel, és a szabályozási környezet adta lehetőségeket maximálisan kihasználva olyan élenjáró szolgáltatásokkal jelentkeztünk a hazai piacon, mint bizalmi vagyonkezelők számára a tartós befektetési számla (tbsz) nyitásának képessége, ami korántsem olyan triviális, mint első hallásra tűnhet. Jelenleg azon dolgozunk, hogy a pénzügyi vagyonkezelésen messze túlmutató ügyféligényeket is bármikor ki tudjuk elégíteni, legyen szó például műtárgyak vagy fizikai arany vásárlásáról. E cél érdekében kiváló és olajozott együttműködéseket alakítottunk ki a bizalmi vagyonkezelői szektor képviselőivel.

A tagbankok közül a Takarékbank privátbankja az egyik legfiatalabb üzletág, számlavezetési, informatikai megoldásaik így a legmodernebbek közé tartoznak az országban, ezeket fogjuk használni a teljes, egyesített private banking ágazatunkban, ami további előnyöket kínál. A következő időszakban olyan családokat szeretnénk megszólítani, ahol a generációváltás kérdése, az örökösödési struktúra kialakítása napirenden van. Jót s jól szeretnénk nyújtani ezen a területen is: segítséget a hosszú távú vagyontervezésben, a pénzügyi vagyonkezelésen messze túlmutatóan. Úgy tűnik, hogy jó úton járunk, mert az Euromoney 2022-ben utódlástervezési kategóriában az év privátbankjának választott bennünket, a Private Banking Hungary-n pedig már a második egymást követő évben kaptuk meg ’Az Év Üzletágfejlesztője’ kitüntető címet.

Egyre több hazai szolgáltatónál emelik a belépési limitet, mik a terveik ezen a téren?

A kiszolgálni tervezett vagyonméret szempontjából szembe megyünk az aktuális magyarországi trenddel, ugyanis viszonylag alacsony, 50 millió forintos szinten határoztuk meg a belépési korlátot. Mi nem a kezelt vagyonméret, hanem kiemelkedő képességeink, szolgáltatásaink révén szeretnénk elsősorban megkülönböztetni magunkat. Maximálisan építünk azokra az évek, évtizedek alatt kiépített bizalmi kapcsolatokra, amelyekkel ügyfélfronton büszkélkedhetünk. Nálunk mindenki a megtakarításaihoz, vagyonához és annak struktúrájához leginkább igazodó kiszolgálást kapja. Ezen dolgoznak munkatársaink nemcsak a privátbanki, hanem a lakossági és a prémium területen is.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik