MTI/Máthé Zoltán
Gazdaság

Kilométerenként 40 milliárd forintból épülhet tovább az M0-s autóút

Kiugróan magas áron, kilométerenként 40 milliárd forintból épülne tovább az M0-s északi szakasza. A kivitelező Dömper Kft. projektvezetője, Zsilák-Makra András a Magyar Építők megkeresésére közölte, miért is kerülhet ennyibe a projekt.

Az M0-s északi, a 11-es és a 10-es főút között épülő szakasza még csak a tervezési fázisban van, legkorábban pedig 2026-ra készülhet el. Az összesen 8 kilométeres nyomtávon épülő, 2×2 sávos (néhol 2×3 sávosra bővülő) autópálya több alagúton és hídon is áthaladna (egy 2 és egy 3,2 kilométeres szakaszon) Budakalász és Üröm érintésével.

Zsilák-Makra András azt mondta:

Az infrastruktúra fejlesztése során megtévesztő módon oly gyakran használt egységárak tekintetében, a kilométerek száma és a beruházás költségének hányadosa szinte egyáltalán nem meghatározó jellemző egy összetett projektre.

Egy útépítés költségét olyan szakmai, műszaki tényezők befolyásolják, mint az út keresztmetszetének mérete, műtárgyak száma és jellege, a csomópontok száma vagy, hogy sík- vagy dombvidéki-e a vonalvezetés. Ebben a tekintetben az M0-s északi szakasza kiemelkedő beruházásnak számít – mondta.

A szakember elmondása szerint ma Magyarországon egy átlagos műszaki tartalmú gyorsforgalmi út megépítésének költsége kilométerenként 4 milliárd forint körül van.

Vedd kézbe a 24.hu legemlékezetesebb tartalmait!
Izgalmas arcok, kihagyhatatlan történetek
Keresd az újságárusoknál, vagy rendeld meg az mc.hu/riporter oldalon!
Megrendelem

Ajánlott videó

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.