Kiugróan magas áron, kilométerenként 40 milliárd forintból épülne tovább az M0-s északi szakasza. A kivitelező Dömper Kft. projektvezetője, Zsilák-Makra András a Magyar Építők megkeresésére közölte, miért is kerülhet ennyibe a projekt.
Az M0-s északi, a 11-es és a 10-es főút között épülő szakasza még csak a tervezési fázisban van, legkorábban pedig 2026-ra készülhet el. Az összesen 8 kilométeres nyomtávon épülő, 2×2 sávos (néhol 2×3 sávosra bővülő) autópálya több alagúton és hídon is áthaladna (egy 2 és egy 3,2 kilométeres szakaszon) Budakalász és Üröm érintésével.
Zsilák-Makra András azt mondta:
Az infrastruktúra fejlesztése során megtévesztő módon oly gyakran használt egységárak tekintetében, a kilométerek száma és a beruházás költségének hányadosa szinte egyáltalán nem meghatározó jellemző egy összetett projektre.
Egy útépítés költségét olyan szakmai, műszaki tényezők befolyásolják, mint az út keresztmetszetének mérete, műtárgyak száma és jellege, a csomópontok száma vagy, hogy sík- vagy dombvidéki-e a vonalvezetés. Ebben a tekintetben az M0-s északi szakasza kiemelkedő beruházásnak számít – mondta.
A szakember elmondása szerint ma Magyarországon egy átlagos műszaki tartalmú gyorsforgalmi út megépítésének költsége kilométerenként 4 milliárd forint körül van.