Gazdaság

107 milliárdból épülhet meg a békéscsabai sztráda utolsó szakasza

Bús Csaba / MTI
Bús Csaba / MTI
A Hódút a szerencsés, ami a csonka viharsarki autóutat összekötheti az M5-össel.

A Hódút Kft. építheti meg az M44-es gyorsforgalmi út utolsó, Kecskemét-Szentkirály közti szakaszát csaknem nettó 107 milliárd forintért. A szerződést várhatóan még idén megkötik – közölte a beruházó Nemzeti Infrastruktúrakezelő (NIF) Zrt. kedden az MTI-vel. Az M44-es ezzel kapcsolódik be az M5-ös autópályába. Azt írták, a Kecskemét-Szentkirály közti szakasz 32,2 kilométer hosszú, 22,50 méter koronaszélességű lesz, 14 műtárgyat kell kialakítani.

Az építkezés az 5-ös főúton létesítendő turbó körforgalommal kezdődik, ami biztosítja a csatlakozást az M5-ös autópályával a Kecskemét-Észak csomóponton keresztül. A szakasz elején egy egyszerű pihenőhely épül. Nagykőrösig a keresztező utakat és földutakat az autóút felett, a 140. számú Cegléd-Szeged vasútvonalat az alatt vezetik át.

A nyomvonal Szentkirály és Kocsér közigazgatási határát megközelítve, attól mintegy 600 méteres távolságban halad, majd csatlakozik az épülő Szentkirály-Lakitelek szakaszhoz. A Kecskemét-Nagykőrös közötti szakaszt még M8-as útként tervezték, de a forgalomba helyezésre már M44-esként kerül sor – közölte a NIF.

A NIF azt írta, „ szerződés hatályba lépése a forrástól függ”. Arra a kérdésre, hogy az M5-ösbe való bekötésig ingyenes marad-e az M44-es, és hogy mikor készülhet el a zárószakasz, nem válaszoltak.

Herczeg Tamás (Fidesz) országgyűlési képviselő a Békés Megyei Hírlap keddi számában megjelent interjúban azt mondta: „várhatóan 2025-től végig gyorsforgalmi úton közlekedhetünk Békéscsaba és Budapest között”.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik