Gazdaság koronavírus

Lehet úgy is csinálni az idősek vásárlási idősávját, hogy ne ágáljanak ellene

Most, hogy Szolnok az első város, sőt, település Magyarországon, ahol a tavaszi koronavírus-hullám után most újra bevezették az idősek vásárlási idősávját, újra fellángolt a vita, hogy országosan is ki kell-e terjeszteni. Miniszterek az elmúlt napokban pedzegették, hogy ez is azok között az intézkedések között van, amelyeken gondolkodik a kormány, de egyelőre nem rendelték el országosan.

Szolnokon visszaállítják az idősek vásárlási idősávját
8-10 óra között csak a 65 évnél idősebbek vásárolhatnak a város három piacán.

Tavasszal sok kereskedő kikelt a vásárlási idősáv ellen, akkor 9-12 óra között csak 65 évnél idősebbek tartózkodhattak a boltokban, gyógyszertárakban, sok kereskedő forgalmának jelentős eséséről számolt be amiatt, mert a nyitvatartási idejéből viszonylag sokat foglalt el az az idősáv, amikor a vásárlóik döntő része ki volt zárva. De a vásárlók között is sokan panaszkodtak, borult a napi rutinjuk, nehezebben oldották meg a bevásárlást ilyen feltételek mellett.

Azonban lehet, hogy érdemes felkészülni arra, hogy újra az egész országban érvényes lesz a korlátozás. Már csak azért is, mert számos nyugat- és közép-európai országban az elmúlt hetekben újra bevezették az idősek vásárlási idősávját, hogy a gyors ütemben terjedő járványt valamelyest visszafogják. Magyarországon tombol a vírus, de a magyar kormány Európában lényegében példátlanul enyhe intézkedéseket, nagyon enyhe korlátozást rendelt csak el.

Lehet az idősek vásárlási idősávját úgy is csinálni, hogy az érintetteknek vonzó lesz, kevésbé ágálnak ellene.

Szlovákiában egy hónapja vezették be az idősek idősávját, 9-11 óra között.

Lengyelországban azonban ösztönzőt is hozzátettek. Ott október közepe óta 10-12 óra között csak a 60 évnél idősebbek vásárolhatnak az áruházakban és kisboltokban. Ott a legnagyobb áruházláncnál, a Biedronkánál bevezették szinte azonnal, hogy esetenként akár 30 százalékos engedményt adnak ebben az idősávban az idősebbeknek, olyan termékekből, amelyek amúgy is keresettek – írja az azenpenzem.hu. A Lidl nyomban követte is a példát. Ők minden második napon más és más árura adnak minimum 30 százalékos árengedményt.

Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: MTI/EPA/ANSA/Alessandro Di Marco

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik