Gazdaság

Világgazdasági Fórum 2020: globális kezdeményezések a klímavédelem érdekében (x)

Az ENSZ fenntartható fejlődési céljainak eléréséhez egy évtized van hátra, ezért a világ jelentős és rendkívül gyors változtatásokra szorul, hogy mielőbbi változást idézzen elő a Földünket érintő hatalmas környezetvédelmi problémákkal kapcsolatban.

Vízhiány, műanyag újrahasznosítás, körkörös gazdaság megteremtése – ezek nem olyan kihívások, amelyeket bármely vállalat egyedül képes megoldani. A P&G éppen ezért idén is aktív szereplője a davosi Világgazdasági Fórumnak, hogy példa nélküli globális összefogásokat sürgessen annak érdekében, hogy az együttműködő partnerek konkrét előrelépést tegyenek korunk sürgető társadalmi, gazdasági, környezetvédelmi, technológiai és ipari kihívásaival szemben.

 

50L Home Coalition: program a vízválság megoldására a Day Zero városokban

Manapság a világ legnagyobb városai vízválsággal szembesülnek, és a Föld húsz legnagyobb városából tizennégyben, beleértve Los Angelest, Tokiót és Delhit, már most is hiány a víz. A jelenlegi népességnövekedés és vízpazarlás következtében ez a válság tovább nőhet, mert a becslések szerint a globális vízellátás és vízigény közötti különbség 2030-ra várhatóan 40%-ra növekszik.

Mivel egyre több város szembesül a súlyos vízhiány kockázatával, a Procter&Gamble kezdeményezésére hét nagyvállalat (Arcadis, Electrolux, Engie, JLL, Kohler és Suez) összefogott, és programjával bemutatja, hogy 50 liter víz hogyan érezhető 500 liternek a használatban. A felhasználási és technológiai újításokra összpontosítva az 50L Home Coalition elősegíti a felelősségteljes vízfogyasztást a lakóházakban és a kereskedelmi épületekben, mellyel ösztönzi a felelősségteljes városi vízfogyasztást.

A városi pilot projekt a kínai Xiong’an városban már elkezdődött, és további lehetséges együttműködési helyszíneket fognak bevonni a munkába Indiában, az Egyesült Államokban és Mexikóban.

Holy Grail: a probléma azonosítása és kezelése a körkörös gazdaságban

A körkörös gazdaság felé vezető útnak megoldást kell nyújtania a műanyag újrahasznosítását megelőző, egyik legnagyobb problémára, amely az újrahasznosító létesítményekben történő nem kielégítő hatékonyságú szétválogatás.

A Holy Grail Project olyan együttműködés, amely a csomagolások következetesebb és azonosítható címkézési rendszerének kidolgozását célozza. Jelenleg a vállalatok saját, egyedi jelöléseket használnak a csomagolás lehetséges újrahasznosítására. Ez a rendszer fennakadásokat okoz az újrahasznosítási folyamatban, és zavart kelt a hulladék újrahasznosításának módjával kapcsolatban is. A Packaging Europe 2019-es Fenntarthatósági Versenyén kétszeresen díjazott Holy Grail Project megszakítja ezt a folyamatot, megteremtve az utat az újrahasznosító létesítmények „intelligens válogatáshoz”.

 

Alliance to End Plastic Waste: kezdeményezés a műanyaghulladék globális csökkentésére

A globális műanyaghulladék problémájának összehangolt megoldása érdekében a Procter & Gamble és a műanyagipari terméklánc több mint negyven globális vállalata (műanyagokat gyártó, használó, értékesítő, feldolgozó, gyűjtő és újrahasznosító vállalatok) összefogott, és egyértelmű küldetést fogalmazott meg: a lehető leggyorsabban elősegíteni a műanyaghulladék felszámolását a környezetben.

2019 januárjában a Világgazdasági Fórumon David Taylor, a P&G vezérigazgatója bejelentette az Alliance to End Plastic Waste megalapítását olyan partnercégekkel karöltve, mint a Dow, a PepsiCo, a Chevron és a Mitsubishi.

A Szövetség az első ilyen jellegű együttműködési törekvés, amelynek célja olyan megoldások kifejlesztése és bevezetése, amelyek a műanyag hulladékok minimalizálására és kezelésére, a beruházások katalizálására, valamint a közösségek bevonására irányulnak. Céljuk továbbá olyan megoldások előmozdítása, amelyek a felhasznált anyagok csökkentését, újrafelhasználását és újrahasznosítását eredményezik.

A Loop Alliance: Egyszerhasználatos műanyagcsomagolás helyett újrahasznosíthatót!

A Loop Alliance kezdeményezés, melynek a Procter&Gamble szintén alapító tagja, célja, hogy megváltoztassa a világon elterjedt egyszerhasználatos, eldobható csomagolások használatát, és csökkentse a műanyag hulladékot egy forradalmi körkörös vásárlási rendszer révén. A Loop olyan új üzleti modell, amelynek során az élelmiszerek és háztartási cikkek széles skáláját testreszabott, márka-specifikus tartós csomagolásban értékesítik, majd használat után összegyűjtik, megtisztítják, újratöltik és újrafelhasználják. 2019 májusában az amerikai és francia piacokon már megkezdődött az új, fenntartható fogyasztást ösztönző Loop modell e-kereskedelmi platformjának tesztelése (loopstore.com, maboutiqueloop.fr), amelyhez számos kiskereskedő és csomagolt fogyasztási cikkekkel foglalkozó társaság csatlakozott.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik