Gazdaság

Új időszámítás indul a K&H-s mobilbankban

Jön a nyílt bankolás a mindennapokban, a K&H pedig elsőként lép a bankok között a magyar piacon. A cég közleménye szerint a K&H-s mobilbankból ugyanis mostantól az érintett ügyfelek más banknál vezetett számlájukat is elérhetik. Az uniós szabályozásnak köszönhetően elinduló nyílt bankolás segítségével az eddiginél is kényelmesebbé és gördülékenyebbé válik a pénzügyek intézése, valamint az ügyfelek megszerzésére és megtartására irányuló banki verseny is szintet lép. A nyílt bankolás bevezetése sokak mindennapi életét érinti, a K&H-nál a mobilbank regisztrált ügyfelek száma meghaladta a 330 ezret, ami 43 százalékos növekedésnek felel meg éves összehasonlításban.

Alapvető változásokat hozhat a mindennapi pénzügyekben a nyitott bankolásról szóló, szeptember 14-től életbe lépő uniós szabályozás. Ennek köszönhetően a jövőben minden banknak hozzáférést kell adnia a legszigorúbb biztonsági előírásokat teljesítő, és minősített külsős szolgáltatóknak, például más bankoknak a számlaadatokhoz, amennyiben erre az adott ügyfél engedélyt ad.

Az uniós szabályozás ezzel a lépéssel a bankok és pénzügyi szolgáltatók közötti versenyt szeretné fokozni. Vagyis azt, hogy az ügyfelek a piacon található, számukra legjobb megoldást az eddigieknél könnyebben választhassák ki

– mondta a nyílt bankolás indulásáról Németh Balázs, a K&H Operáció, technológiák és lakossági hitelkezelési divízió vezetője.

A magyar piacon a K&H elsőként lép a bankok között multibank nevű új digitális szolgáltatásával: ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a K&H mobilbankon keresztül az érintett ügyfelek nem csak a K&H-s számlájukat láthatják és kezelhetik, hanem – amennyiben rendelkeznek ilyennel -, akkor az Erste Banknál vezetett számlájukhoz is hozzáférhetnek, lekérdezhetik egyenlegüket, számlatörténetüket. A K&H Bank a multibank szolgáltatás további fejlesztésének keretében tervezi még a fizetési szolgáltatás (forint átutalás), valamint további számlavezető bankok elérhetővé tételét is.

A K&H-nak szeptember elejéig több mint 330 ezer ügyfele volt, akik regisztrált mobilbank szolgáltatással rendelkeznek. Számuk éves összevetésben 43 százalékkal emelkedett és a bank szerint a jövőben még tovább növekszik. Az aktív mobilbank-használók hetente átlagosan háromszor lépnek be, a leggyakrabban használt szolgáltatás pedig az egyenleg-lekérdezés és az átutalás.

Kiemelt kép: MTVA/Bizományosi: Róka László

Ajánlott videó

Olvasói sztorik