Ősztől neten követhetjük a postán feladott leveleinket

Teljes fordulatszámon üzemel szeptember 1-jétől a Magyar Posta elektronikus kézbesítési rendszere, amelynek a kifejlesztésére a társaság 2,4 milliárd forint uniós támogatás mellett 1,9 milliárd saját forrást fordított – írja szerdai számában a Világgazdaság.

Jenei János, a cég IT-megoldásokért felelős igazgatója a lapnak elmondta: az elektronikus kézbesítési rendszeren keresztül a küldeményazonosítók megadásával az ügyfelek a Posta honlapján vagy mobilapplikáción keresztül követhetik az ajánlott és a tértivevényes levelek útját.

A papír alapú tértivevények év végi kivezetését kormányrendelet írja elő, januártól csak elektronikusan hozhatók létre a kézbesítést igazoló visszajelzések a hivatalos iratokat feladók számára.

Az állami hátterű cég a következő két-három évben nagyszabású digitális átalakuláson esik át. A kihívás óriási, hiszen a 30 ezer dolgozót foglalkoztató cégnél 650 alkalmazás fut párhuzamosan, 2800 szolgáltatási ponton, postákon, logisztikai bázisokon, üzemekben, irodákban.

A kézbesítés elektronikussá tételével az ügyfél számára átláthatóvá, ezáltal biztonságosabbá válik a folyamat, a Posta számára pedig hatékonyabb lesz a kézbesítés, gyorsul a feldolgozás. A levelek után a következő 2-3 évben az automatizált csomagfeldolgozás és csomagkézbesítés kifejlesztése lesz a fő irány a Magyar Postánál.

Kiemelt kép: MTI/Máthé Zoltán

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.