Gazdaság

Átalakítják a Tesco áruházakat

A cél nem az alapterület csökkentése, hanem az, hogy sokkal jobban hasznosítsuk a rendelkezésre álló teret – mondta Matt Simister, a Tesco közép-európai igazgatója a Magyar Nemzetnek adott interjújában.

Az áruházlánc új üzletpolitikája a nagy alapterületű áruházak stratégiai átalakításáról szól, a nagy áruházakban megszüntetik a nem jól teljesítő területeket, például a műszaki termékek értékesítését.

A budaörsi hipermarketben például a korábban 16 ezer négyzetméteres áruház eladótere 6300 négyzetméterre csökkent, a többi területen pedig többek közt posta, éttermek, butikok, gyógyszertár és pénzváltó kapott helyet.

A vezérigazgató szerint sokkal vonzóbb a szinte bevásárlóközponttá átalakult hipermarket a vásárlóknak. Ráadásul összességében a korábbinál színvonalasabb szolgáltatást tudnak így nyújtani, illetve eredményesebbé is válnak, hiszen az eladótér egy részét bérbe tudják adni.

A hipermarketek átalakításának előkészítése és lebonyolítása 2015 óta zajlik, a cég nyeresége pedig a 2017-es 0,9 százalékról mostanra 3 százalékra nőtt.

Újabb áruházak nyitását nem tervezik, inkább a meglévő eladótereket fejlesztik, a vásárlóélményt javítanák.

Kiemelt kép: MTI Fotó/Krizsán Csaba

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.