Gazdaság

A távhőszámlát inkább fizetjük határidőre, mint a biztosítást

Tovább javult tavaly a fizetési fegyelem, derült ki a Díjnet e-számlakezelési platform összesítéséből. 2018-ban az elektronikusan fizetett, közüzemi és a háztartásokhoz köthető más, például telekommunikációs és biztosítási számlák 75,9 százalékát határidőre rendezték a fogyasztók, míg 2017-ben 73 százalékos volt ez az arány.

A 30 napon túl befizetett számlák aránya is tovább csökkent, és mindössze a teljes számlaforgalom 1,8 százalékát tette ki tavaly.

  • A legbecsületesebben a távhő számlákat fizették be a felhasználók,
  • a leginkább pedig a nagyobb összegű számlákkal és a biztosítások díjával maradtak el.

A számláikat elektronikusan fizetők lényegesen fegyelmezettebbek voltak, mint a hagyományos papíralapon fizetők, és a fővárosiak általában pontosabban fizetnek.

Az elemzés a portálon tavaly befizetett több mint ötmillió számla összesített adatai alapján készült. Az összegzés szerint javulást tapasztaltak a késve kiegyenlített számláknál is. Tavaly a befizetések mindössze 4,8 százalékával csúsztak több mint 15 napot a fogyasztók, az egy évvel korábbi 5,7 százalék után. Javulás mutatkozott a 60 napnál nagyobb elmaradásoknál is – ez azért érdekes, mert az áram- és a gázcégek ekkora késésnél dönthetnek a szolgáltatás kikapcsolásról.

Az áramszámlák 0,3, a gázszámlák 0,4 százalékát fizették be több mint 60 nappal a határidő után. Ez az arány a távközlési számláknál a legalacsonyabb, 0,1 százalék, míg a biztosítási típusú szolgáltatásoknál legmagasabb, 2 százalék.

Kiemelt kép: 24.hu / Fülöp Dániel Mátyás

Ajánlott videó

Olvasói sztorik