Gazdaság
Budapest, 2019. május 10.
Tóth Tamás, a Lime elektromos rollermegosztó magyarországi képviselõje, Igaz Eszter, a Donkey Republic közbringa kommunikációs és marketing koordinátora, Michaletzky Márton, a GreenGo autómegosztó ügyvezetõje, Szalay-Bobrovniczky Alexandra fõpolgármester-helyettes, Sáreczky Richárd, a MOL Limo autómegosztó ügyvezetõ  igazgazója és Nemesdy Ervin, a BKK Zrt. vezérigazgatója (b-j) az elsõ budapesti mobilitási pont megnyitóján a Szent Gellért téren 2019. május 10-én.
MTI/Szigetváry Zsolt

Kamunyugtát ad az e-rolleres cég, mégis EU-s pénzből segítik

Korábban a témában:

Budapesten is elindult egy amerikai cég, a Lime e-rollerje, a G7.hu cikke szerint viszont rengeteg probléma van a szolgáltatással. Amellett, hogy az e-roller a városi közlekedés egyik legveszélyesebb formája, a rollereket használok törvényes nyugtát sem kapnak.

A cikk szerint a Lime budapesti térfoglalását az Európai Unió, illetve az annak egy “kutatás-fejlesztési projektjében” részt vevő fővárosi önkormányzat támogatja. A főváros hozzájárulása az önkormányzat elmondása alapján az, hogy májusban és júniusban létrehoznak egy mobilitási pontot a Gellért téren, ahol több alternatív közlekedés eszközt is használni lehet majd egy helyen. A lap szerint a főváros sokat segít a Lime-nak azzal, hogy nem kér pénzt a közterület használatáért. A cég cserébe adatokat ad.

Hová folyik a pénz?

A Lime honlapja alapján a felhasználók egy Lime Network B.V. nevű holland vállalkozással kötnek szerződést, amikor regisztrálnak és használni kezdik a szolgáltatást. A budapesti önkormányzat azonban nem velük, hanem a NAV nyilántartása szerint egyetlen embert foglalkoztató Lime Technology Kft.-vel szerződött.

Ezt a céget 2018. december 10-én jegyezték be, tulajdonosa a holland Lime Network B.V. A fővárossal kötött együttműködési megállapodásban viszont egy harmadik cég, az Explico Zrt. szerepel kapcsolattartóként, a vállakozás három magyar ügyvéd tulajdona. A G7.hu ki is próbálta a rendszert, szerintük

semmilyen jel nem utal arra, hogy az e-rolleresek bármilyen adót fizetnének.

A rendszer a kártyás fizetés után ugyanad egy “nyugtát”, az azonban semmilyen formai követelménynek nem felel meg. Ráadásul a roller kölcsönzés után a pénz  nem a magyar Lime Technology Kft.-hez vagy a fővárossal kapcsolatot tartó Explico Zrt.-hez kerül, még csak nem is a holland vállalkozáshoz kerül, hanem a San Francisco-i Lime emeli le. Márpedig ők akkor sem tudnának Európában áfát fizetni, ha szeretnének, hiszen ezt csak európai cég teheti meg. Ugyan van európai cég, mégsem ez emeli le a díjat.

Mint írják: erősen kétséges, hogy a Lime befizeti-e egyáltalán a 27 százalékos áfát a magyarországi tevékenysége után. A cég a jelek szerint nem tartja be az áfatörvény számlaadási előírásait.

Az e-rollerezéssel komoly közlekedésszabályozási problémák is vannak, részleteket a G7 cikkében talál.

Kiemelt kép: Tóth Tamás, a Lime elektromos rollermegosztó magyarországi képviselője, Igaz Eszter, a Donkey Republic közbringa kommunikációs és marketing koordinátora, Michaletzky Márton, a GreenGo autómegosztó ügyvezetője, Szalay-Bobrovniczky Alexandra főpolgármester-helyettes, Sáreczky Richárd, a MOL Limo autómegosztó ügyvezető igazgazója és Nemesdy Ervin, a BKK Zrt. vezérigazgatója (b-j) az első budapesti mobilitási pont megnyitóján a Szent Gellért téren 2019. május 10-én. MTI/Szigetváry Zsolt

Címkék: e-rollerlimenyugta

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.