Gazdaság
The BMW logo is seen on the top of the headquarters of German carmaker BMW in Munich on March 20, 2018. 
The company's annual press conference will take part in Munich on March 21, 2018.     / AFP PHOTO / CHRISTOF STACHE

Házkutatást tartottak a BMW-nél csalásgyanú miatt

Medvegy Gábor
Medvegy Gábor

újságíró. 2018. 03. 20. 20:53

Az autógyártó szerint csak tévedés történt, rossz szoftvert rendeltek egyes modellekhez.
Korábban a témában:

Házkutatást tartottak kedden a BMW német autógyártó társaság müncheni központjában és egy ausztriai telephelyén a versenytárs Volkswagen (VW) dízelbotrányához hasonló manipuláció gyanújával.

A müncheni ügyészség közleménye szerint 11 400 rendbeli csalás gyanújával indítottak eljárást, nagyjából 100 ügyész és rendőr részvételével házkutatást tartottak a társaság központjában és egy meg nem nevezett ausztriai helyszínen. Sajtóértesülések szerint ez a felső-ausztriai Steyrben működő motorgyár, ahol naponta 6000 BMW-motort szerelnek össze.

A közlemény szerint a német közúti közlekedési hatóság (KBA) február 22-én tájékoztatta az ügyészséget, hogy a BMW képviselői elismerték, hogy a motor károsanyag-kibocsátását szabálytalanul befolyásoló szoftvert telepítettek a 750xd és az M5500xd típusú modellekbe. A tájékoztatás és további információk beszerzése alapján február 27-én nyomozást indítottak ismeretlen BMW-alkalmazottak ellen azzal a gyanúval, hogy olyan szoftverrel szereltek fel motorokat, amelynek révén a kipufogógáz-tisztítási rendszer csak vizsgálati körülmények között működik megfelelően, és így a motor a közúti forgalomban a megengedettnél több káros anyagot bocsát ki.

A BMW szerint nem jogsértés történt, hanem csupán tévedés. A házkutatás tényét megerősítő közleményükben azt írták, hogy tévedésből nem a kiszemelt modellváltozatokhoz rendeltek hozzá „korrekt módon kifejlesztett szoftver-részfunkciókat”. Ezért tervezik, hogy visszahívják az érintett 11 400 autót, és kijavítják a hibát.

A VW dízelbotránya 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a társaságot, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a műszaki vizsgán folytatott mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogénoxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A gyártó elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW  mintegy 11 millió gyártmányát érinti, 8,5 milliót az EU-ban adtak el.

Hasonló visszaélés gyanújába került a Daimler is, amely tavaly bejelentette, hogy önként módosítja a káros anyag tisztítását végző berendezést szabályozó szerkezet beállításait több mint hárommillió Mercedes-Benz típusú dízelautónál. (MTI)

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Szerdán lefagy az ország harmada

Kommentek

Closeup of big gold nugget, finance concept
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.