Gazdaság
Dunaújváros, 2014. június 21.
Csapolás a 2-es számú kohónál az ISD Dunaferr Zrt. meleghenger-üzemében Dunaújvárosban, a XXXVIII. Vasas- és Kohásznapon 2014. június 21-én.
MTI Fotó: Soós Lajos

Korkedvezményes nyugdíj: valami lesz, csak kérdés, miből

24.hu
24.hu

2017. 12. 08. 08:24

Korábban a témában:

Még az idén napirendre kerül a versenyszféra és a kormány állandó konzultációs fórumán (vkf) a korkedvezményes nyugdíj helyébe lépő ellátásról szóló tervezet – tudta meg a Magyar Idők.

A lap pénteki számában azt írta: a fokozott egészségkárosodásnak kitett munkavállalók foglalkoztatását szabályozó csomag főbb pontjairól már megállapodtak az érdekképviseletek, ugyanakkor maradtak még vitás kérdések. Ezek közé tartoznak a veszélyes munkakörökben dolgozók munka- és pihenőidejével kapcsolatos kérdések, valamint az ellátás finanszírozásának kérdése.

Abban konszenzus van, hogy az érintettek munkaideje nem lehet több napi 8, valamint heti 40 óránál, valamint egészségkárosodás esetén a korábbi munkakörben, változatlan időbeosztásban nem foglalkoztathatják a munkavállalót. A szakszervezetek munkaközi szüneteket, pótszabadságot és rekreációs lehetőségeket javasolnak az érintett dolgozók számára. Ezzel szemben a munkaadók szakmailag nem tartják megalapozottnak a pótszabadság és a rekreáció lehetőségét.

A finanszírozást illetően a felek egyetértenek abban, hogy egy külön kassza létrehozásából kellene fedezni az érintett munkavállalók ellátását, beleértve az egészségügyi ellátásukat, az egészségkárosodás miatt munkanélkülivé válók keresetkiegészítését, valamint átképzésük költségeit, a tovább nem foglalkoztathatóknál pedig a jövedelempótlást.

De a hogyanban még nincs konszenzus.

  • A szakszervezetek ennek fedezetét állami biztosítási alap létrehozásával tartják elképzelhetőnek úgy, hogy csak az érintett munkaadóknak kelljen hozzájárulást fizetniük.
  • A munkaadói érdekképviseletek ugyanakkor egy kockázatkezelési elven működő üzleti biztosító felállítását szeretnék, állami garanciavállalás mellett. A rendszerhez a munkaadókat terhelő, jelenleg is fizetendő kötelező járulékok egy része nyújthatna fedezetet.
  • A kormány álláspontja szerint pedig olyan megoldást kell találni, ami nem ró többletterhet a munkavállalókra, így a munkáltatók általi finanszírozásra lenne szükség – olvasható a lapban.

(MTI)

Kiemelt kép: Csapolás a 2-es számú kohónál az ISD Dunaferr Zrt. meleghengerüzemében Dunaújvárosban, a XXXVIII. Vasas- és Kohásznapon 2014. június 21-én. MTI Fotó: Soós Lajos

vissza a címlapra

Ajánlott videó mutasd mind

Kommentek

This general view taken on August 15, 2018, shows abandoned vehicles on the Morandi motorway bridge after a section collapsed in the north-western Italian city of Genoa. 
At least 30 people were killed on August 14, when the giant motorway bridge collapsed in Genoa in northwestern Italy. The collapse, which saw a vast stretch of the A10 freeway tumble on to railway lines in the northern port city, was the deadliest bridge failure in Italy for years, and the country's deputy transport minister warned the death toll could climb further. / AFP PHOTO / Piero CRUCIATTI / AFP / Piero CRUCIATTI
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.