Gazdaság

Jogsértő reklám miatt büntették meg az Extreme Digitalt

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint az Extreme Digital Zrt. (Extreme Digital) tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott 2015-ös Black Friday kampányában.

A jogsértésért 20 millió forint bírságot szabott ki a GVH.

A webáruházak között piacvezető Extreme Digital kommunikációs kampányában azt ígérte a fogyasztóknak – például a „Több száz termék vár rád csak egy napon át akár 70% kedvezménnyel!” – szlogennel, hogy az akcióban nagymértékű kedvezménnyel érhetők el termékei.

A fenti promócióval kapcsolatos reklámok, tájékoztatások televízióban, illetve tv-interjúban, rádióban, újsághirdetésben, hírlevélben, blogposztokon, bannereken, PR cikkekben jelentek meg.

A GVH megállapította, hogy az Extreme Digital tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, mert

  • reklámjaiban megjelölt kedvezmény kizárólag olyan termékeknél volt elérhető, amelyek sem átlagáruk, sem pedig a jellegük alapján nem tekinthetők tipikus termékeknek,
  • a kínált termékek mindössze kevesebb, mint 1%-a volt elérhető a reklámjaiban megjelölt „akár 70%-os kedvezménnyel”, illetve jóval kevesebb, mint 10%-a „akár féláron”.

Az Extreme Digital reakciója

“Minden tiszteletünk a GVH-é, de ahogy 2015-ben, úgy a holnapi Black Friday-n is lesznek 70 százalékos, sőt 77 százalékos akcióink” – kommentálta a GVH döntését Várkonyi Balázs az Extreme Digital ügyvezető igazgatója. Azt is írták, hogy két évvel ezelőtt közel ötvenezren vásároltak náluk a Black Friday keretében, ami tavaly közel 30 százalékkal növekedett, és idén is jelentős vásárlói létszámbővüléssel számolnak. Vagyis a fogyasztók a cég tapasztalatai szerint pontosan értik, mi zajlik egy ilyen akciós napon, ahol rövid ideig valóban óriási kedvezményeket tudnak elérni.

Kiemelt kép: Thinkstock

Ajánlott videó

Olvasói sztorik