Gazdaság
Budapest, 2017. április 4.
A magyar kormány Állítsuk meg Brüsszelt! című nemzeti konzultációját hirdető óriásplakát egy újpesti ház falán, a Váci úton 2017. április 4-én.
MTI Fotó: Bruzák Noémi

Mészárosnak, Vajnának, Habonynak is jutott egy zsíros falat a nemzeti konzultációs költésből

24.hu
24.hu

2017. 09. 28. 10:54

Korábban a témában:

Vaskos költségtérítésért, ráadásul szinte olvashatatlanná homályosított, optikai karakterfelismerő programmal nem digitalizálható dokumentumok formájában volt csak hajlandó kiadni a Miniszterelnöki Kabinetiroda az Átlátszónak, mekkora összeget és milyen cégeknél költött az adófizetők pénzéből az “Állítsuk meg Brüsszelt” és a “Ne hagyjuk, hogy Soros nevessen a végén” üzenetű kormányzati reklámkampányokra.

De ez nem tántorította el a portált, munkatársuk sziszifuszi munkával összesítette az adatokat. Így kiderült, hogyaz áprilistól a júliusi vizes vb-ig tartó kampány során összesen 7,2 milliárd forintot költött a kormány.

Ezen belül:

  • a Mészáros Lőrinchez került Mediaworksnek jutott a legtöbb megrendelés, több 2 milliárd forint értékben,
  • Tombor András médiacégének 860 millió,
  • Andy Vajna tévéjének és rádiójának összesen 510 millió,
  • Habony Árpád lapjainak 260 millió forint jutott az első idei nemzeti konzultáció reklámbüdzséjéből,
  • de több mint 100 millió forintot költöttek a Népszavánál és az ATV-nél is.

Vagyis ha úgy vesszük, Soros helyett Mészáros nevetett a végén. 

Azt is felfedte a portál, hogy az áprilisi 4,24 milliárd forintot a konzultáció hosszabbításában, május végén megtoldották 800 millióval, júniusban és júliusban pedig összesen 2,16 milliárdot költöttek az eredménykommunikációnak hívott sorosozós plakátokra és hirdetésekre, vagyis a kampány összköltsége nettó 7,2 milliárd forint volt.

Akik szintén jót nevethettek

A 2014-ben fideszesített, és az utóbbi hónapokban névtelen propagandacikkeket megjelentető Origo 379,6 millió forintot kapott a nemzeti konzultáció reklámozásáért. A lapot júniusban, a kampány során vette meg Matolcsy György jegybankelnök fia, Matolcsy Ádám.

Mintegy 339 millió forintot kapott a vidéki hirdetéseket intéző Village Media Kft., amely már akkor is kapott megrendeléseket a kormánykampányokat szervező, Balásy Gyula tulajdonában lévő New Land Media Kft.-től, amikor még honlapja sem volt. A tavaly bejegyzett Village Media tulajdonosai Hidvégi Krisztina és Balázs Ferenc, ami azért érdekes, mert a New Land Media Kft.-nél médiaigazgatói pozícióban dolgozik egy szintén Hidvégi Krisztina nevű hölgy, de az esetleges személyazonosságot firtató kérdéseinkre nem kaptunk választ az érintettektől.

Habony Árpád lapjai, a nyomtatott és online Lokál, valamint a G. Fodor Gábor főszerkesztésével működő 888.hu a Modern Media Group Kft.-n keresztül összesen 260,8 millió forintot kaptak a nemzeti konzultáció reklámozásáért.

A kormányügyekben mindig jól értesült Magyar Idők 197,7 millió forintért tette közzé a NER brüsszelezős és sorosozós üzeneteit.

Ha még több szaftos részletre kíváncsi, kattintson.

vissza a címlapra

Legfrissebb videó mutasd mind

Kommentek

Tiborcz-Istvan-Orban-Viktor(960x640).jpg (Array)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.