Gazdaság

Az Európai Bizottság előtt a magyar fuvarozók ügye

Az Európai Bizottság közlekedési biztosa előtt tiltakozott hétfőn a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) bizonyos európai uniós tagállamok hazai fuvarozókat hátrányosan érintő rendelkezései ellen. A tiltakozáshoz több ezer magyar és szlovén magánvállalkozó csatlakozott, céljuk a kelet-európai tagállamok uniós fuvarpiaci versenyhelyzetének megőrzése.

Hétfőn Ljubljanában átadták az Európai Bizottság közlekedésért felelős biztosának azt a mintegy 2114 aláírást tartalmazó tiltakozó ívet, amellyel a NiT Hungary és a szlovén fuvarozási kamara tagjai közösen tiltakoznak a kelet-európai fuvarozókat hátrányosan érintő tagállami jogszabályok ellen.

800 ezerért aludhatnak a kamionban a sofőrök
Ha akarnának sem tudnának megfelelni az új német szabályoknak a Nyugat-Európába szállító magyar cégek. Olyasmit kérnek számon rajtuk ugyanis, ami nincs.

A többek között Németországban, Franciaországban és Ausztriában alkalmazott szigorú előírások megnövekedett adminisztrációs munkát, a sofőrök számára országonként változó órabért írnak elő, a mulasztások pedig akár több tízezer eurós büntetéssel is járhatnak.

A NiT Hungary már idén márciusban felhívta a figyelmet a magyar fuvarozókat ellehetetlenítő tagállami szabályozásokra; a tiltakozó ívek gyűjtéséhez mostanra a szlovén és horvát érdekképviselet is csatlakozott. Egységes álláspontjuk, hogy a szabályozások a nyugat-európai országoknak kedveznek, amelyeknek célja, hogy visszanyerjék a fuvarpiacot a kelet-európai fuvarozóktól.

A kamionosok Brüsszelben lobbiztak a kiküldetési szabály felfüggesztéséért
Nyomatékosan kérik a német, francia és osztrák hatóságokat, hogy azonnal függesszék fel a minimálbér-szabályt.

Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára a Violeta Bulc, közlekedésért felelős biztoshoz intézett beszédében elmondta: a magyar fuvarozók január eleje óta teljes bizonytalanságban érzik a jövőjüket, hiszen olyan, gyakran teljesíthetetlen szabályozásoknak kell megfelelniük, amelyeket ad hoc módon léptetnek életbe, elsősorban a nyugat-európai országok érdekeit veszik figyelembe, és ellentétesek az unió egyik alapelvével, a szolgáltatások szabad áramlásával.

Violeta Bulc, közlekedésért felelős biztos, a tiltakozó ívek átvételekor kompromisszumkészséget és türelmet kért a tiltakozóktól az új, közúti közlekedési jogszabálycsomaggal kapcsolatos tárgyalásokhoz. A több hónapja kitartó magyar kezdeményezés a kelet-európai fuvarozók jelenlegi versenypozícióinak megőrzése és az uniós alapelvek érvényesülése mellett fog kiállni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik